همشهری آنلاین: معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری گفت: اصلی ترین دغدغه نمایندگان مسایل مربوط به انتخابات سال ۱۳۸۸ است و وزیر پیشنهادی علوم با ارایه توضیحات خوب توانسته دغدغه نمایندگان را رفع کند.

به گزارش ايرنا، مجید نصیرپور سردهایی افزود: شمار زیادی از نمایندگان مجلس شوراي اسلامي متعلق به جریانی هستند که به اعتدال و میانه‌روی شهره است و رأی اعتماد به «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» وزیر پیشنهادی علوم می‌تواند به تقویت موضع فراکسیون اکثریت مجلس (رهروان ولایت) کمک کند.

وی اولین کارکرد رأی اعتماد به دانش آشتیانی را انسجام‌بخشی به این فراکسیون و دور شدن فضای ذهنی جامعه از وجود افراط‌گرایی در مجلس دانست.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وظیفه مجلس و دولت پشتیبانی از یکدیگر است و انتظار می‌رود نمایندگان هم به مطالبه مردم در این زمینه توجه داشته باشند.

نصیرپور همچنین هر گونه مکاتبه بین دولت و مجلس برای معرفی نشدن دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را رد کرد و یادآور شد: ارزیابی‌های امروز نشان می‌دهد روند خوبی برای اقناع نمایندگان و جلب نظر آنان در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نمایندگان توجه داشته باشند که دانشگاه‌ها و وزارت علوم مدت‌ها است در بلاتکلیفی به سر می‌برند و نمایندگان باید به اقتضائات رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم توجه داشته باشند.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری از دیدار امروز وزیر پیشنهادی علوم با شماری از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: دانش آشتیانی يكشنبه نیز با اعضای فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس دیدار و برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه تشریح می‌کند.

نصیرپور تصریح کرد: دیدگاه امروز مجلسی‌ها نسبت به وزیر پیشنهادی علوم بهتر شده و تا روز سه‌شنبه نیز فرصت کافی برای رفع دغدغه‌های نمایندگان وجود دارد.

رییس جمهوری سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد. جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی علوم سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 277926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha