همشهری آنلاین: استعفای جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم و سعید سمنانیان مشاور وزیر و رییس مرکز امور هیات‌های امنای وزارت علوم با واکنش‌‍های متفاوت از سوی محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم و فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم مواجه شده است.

محمدعلي نجفي سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پي استعفاي جعفر میلی‌منفرد معاون آموزشی و سعید سمنانیان مشاور وزیر و رئیس مرکز هیات‌های امنای وزارت علوم، در گفت‌وگويي با ايرنا، مخالفت خود را با استعفاي اين دو مسئول وزارت علوم اعلام كرد.

ميلي‌منفرد كه اولين وزير پيشنهادي علوم دولت يازدهم به مجلس شوراي اسلامي بود موفق به جلب رأي اعتماد نمايندگان نشد و پس از آن از سوي جعفر توفيقي اولين سرپرست وزارت علوم در دولت يازدهم به عنوان معاون آموزشي اين وزارتخانه منصوب شد.

انتصاب ميلي‌منفرد به عنوان معاون وزارت علوم مورد انتقاد جمعي از نمايندگان مجلس قرار داشت به طوري كه يكي از خواسته‌هاي نمايندگان از رضا فرجي‌دانا وزير سابق علوم، بركناري ميلي‌منفرد بود اما فرجي‌دانا اين خواسته نماينده را برآورده نكرد.

در پي طولاني شدن تعيين تكليف وزير علوم از سوي مجلس شوراي اسلامي و در حالي كه يكي از دلايل رأي نمايندگان به استيضاح فرجي‌دانا، حضور افرادي از جمله ميلي‌منفرد و سمنانيان در وزارت علوم عنوان مي‌شود، اين دو مدير در آستانه جلسه رأي اعتماد فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير جديد پيشنهادي علوم، طي نامه‌هاي جداگانه به نجفي سرپرست وزارت علوم، از سمت خود استعفا دادند.

نجفي در واكنش به اين استعفاها، در گفت‌وگويي با ايرنا اعلام كرد كه با استعفاي اين دو مدير موافقت نمي‌كند؛ اين درحاليست كه دانش آشتياني در گفت‌وگو با خانه ملت عنوان كرده است: همان‌گونه که این آقایان اعلام کرده‌اند هر دو بر این باور هستند که مصالح کشور و آموزش عالی بر هر چیز دیگری اولی است. این دو بزرگوار نیروهای شایسته و توانمندی هستند که می‌توانند در سنگرهای مختلف به نظام خدمت کنند. اینجانب در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس، با نیروهای جدیدی کار را دنبال خواهم کرد.

جلسه رأي اعتماد نمايندگان به دانش آشتياني وزير پيشنهادي علوم روز سه‌شنبه 27 آبان ماه با حضور رييس جمهور برگزار مي‌شود.

کد خبر 278045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha