همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اغلب موتورسیکلت های مستقر در پایتخت از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و بشدت آلاینده هستند.

موتور سیکلت

سرهنگ سید تیمور حسینی، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: حجم و قدرت موتورسیکلت بیش از نیاز کاربری شهری است و تاثیر بسزایی در آلایندگی هوای پایتخت دارد.

وی بر لزوم نظارت جدی‌تر بر روند تولید و ساخت این وسیله نقلیه تاکید کرد و گفت: در تولید موتورسیکلت باید کنترل و نظارت جدی‌تری بر موارد ایمنی آنها قرار گیرد تا شاهد کاهش خطرات این وسیله نقلیه باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از استفاده نکردن برخی موتورسواران از کلاه ایمنی گله کرد و افزود: در خیلی از کشورها در هنگام فروش این وسیله نقلیه، کلاه ایمنی نیز تحویل خریداران می‌شود که این موضوع در کشور صورت نمی‌گیرد.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه با موتورسیکلت سواران مشکلات جدی داریم گفت: عبور از محل ممنوع، حرکت در پیاده‌روها، عبور از چراغ قرمز و استفاده نکردن از کلاه ایمنی چهار تخلف عمده موتورسوران است.

وی به گله‌های شهروندان از نحوه و استفاده نادرست موتورسواران از این وسیله نقلیه اشاره کرد و گفت: آنان از مجموعه پلیس انتظار دارند برخورد جدی با موتورسواران متخلف صورت گیرد که این اقدام در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ است.

سرهنگ حسینی تعداد موتورسیکلت‌های مستقر در پایتخت را بیش از سه میلیون دستگاه اعلام کرد و از دارندگان این وسیله نقلیه خواست با اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی شرایط مطلوبی را برای تردد فراهم کنند.

کد خبر 277897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha