همشهری آنلاین: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: موتورسواران فاقد کلاه ایمنی سه برابر بیشتر از موتورسوارانی که از این وسیله استفاده می‏کنند، در خطر آسیب‏های سر و گردن، ضربات مغزی و مرگ و میر قرار دارند.

motor

به گزارش فارس؛ شهرام جبّاری‏زادگان با اشاره به گرم شدن هوا گفت: بسیاری از موتورسواران به این بهانه به جای این که کلاه ایمنی را روی سر خود قرار دهند، آن را روی فرمان یا ترک‏بند موتور‏سیکلت قرار می‏‌دهند، در صورتی که خطر هر لحظه در کمین آن‏هاست.

وی هدف از استفاده از کلاه ایمنی را حفظ جان و جلوگیری از آسیب رسیدن به سر و گردن موتورسواران هنگام حادثه ذکر کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از موتورسواران به این موضوع توجه چندانی نمی‏کنند و به همین دلیل شاهد مرگ و میر موتورسواران عموما جوان و نوجوان هستیم که مهم‏ترین دلیل فوت آن‏ها عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه مغزی است.

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که گروهی از موتورسواران برای گریز از قانون به استفاده از کلاه ایمنی غیر ‏استاندارد و پلاستیکی مبادرت می‏ورزند، اظهار کرد: امروزه بیشتر کلاه‏های ایمنی تولید داخل استاندارد نبوده و دارای مشکلاتی همچون زاویه دید نامناسب، عدم تناسب با فصول و کیفیت پایین طلق هستند.

جبّاری‏زادگان اضافه کرد: بسیاری از کلاه‏های ایمنی داخلی به شکلی طراحی شده‏اند که موجب آزار سر و صورت موتورسواران شده و وزن و سایز مناسبی نداشته و با ورود اولین ضربه شکسته می‏شوند و در صحنه تصادف از سر موتورسوار جدا می‏شوند.

وی با اشاره به این که اولین و مهم ترین مشخصه یک کلاه ایمنی مناسب، لایه بیرونی مقاوم و مقاومت آن در مقابل ضربه است، اظهار کرد: لایه داخلی کلاه ایمنی باید قدرت جذب ضربه را داشته باشد و جلوی انتقال نیرو به سر را بگیرد، ضمن این که طلق مقابل کلاه که مانند شیشه جلوی خودرو عمل می کند باید مقابل خراش و ضربه مقاوم باشد.

معاون آموزش سازمان ترافیک تصریح کرد: در حال حاضر قیمت برخی کلاه های ایمنی با کیفیت و کاملا استاندارد از قیمت بعضی موتورسیکلت های داخلی که دارای پایین ترین کیفیت و ایمنی هستند، بیشتر است.

وی در پایان با تاکید بر این که تابستان فصل رونق موتورسواری و تشدید تلفات موتورسواران است، اعلام کرد: به طور متوسط هر 48 ساعت یک موتورسوار بر اثر حوادث و سوانح ترافیکی در تهران کشته می شود، در صورتی که استفاده از کلاه ایمنی مرگ و میر موتورسواران را تا 40 درصد کاهش می دهد.

کد خبر 265626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha