همشهری آنلاین: فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف از امروز ( ۲۴ خرداد) خبر داد.

توقیف موتورهای متخلف

سرهنگ سعید سپهری در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: طرح برخورد با تخلفات موتورسواران از مواردی است که همواره از سوی پلیس اجرا شده است اما این بار با توجه به آماری که از اداره بررسی تصادفات به دست ما رسیده تصمیم بر این شد تا از امروز (دوشنبه) به شکل ویژه و گسترده طرح برخورد با این تخلفات اجرایی شود.

وی با بیان اینکه چهار آیتم عبور از خطوط ویژه اتوبوس، عبور از محورهای عبور ممنوع و حرکت خلاف جهت، تردد در پیاده رو و عدم استفاده از کلاه ایمنی جزو خط قرمزهای پلیس در اجرای این طرح است، گفت: این طرح با هماهنگی معاون عملیات پلیس تهران بزرگ اجرایی خواهد شد.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با بیان اینکه شمار تصادفات جرحی و فوتی مربوط به موتورسواران در چند هفته اخیر افزایش یافته است، گفت: از امروز تیم‌های موتورگیری مجددا به شکل گسترده در سطح پایتخت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بتوانیم آمار تخلفات و حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران را کاهش دهیم.

سپهری درباره مجازات‌های درنظر گرفته شده برای این افراد گفت: موتورسیکلت متخلفان اگر برای بار اول توقیف شده باشد به مدت یک هفته و اگر برای بار دوم و بیشتر توقیف شده باشد حداقل به مدت سه ماه در پارکینگ نگهداری خواهد شد.

وی درباره مبلغ ریالی جریمه‌های موتورسیکلت سواران نیز گفت: بر حسب تخلف هر یک از این افراد جریمه می‌شوند. به عنوان مثال جریمه عبور از پیاده رو 50 هزار تومان و جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی 20 هزار تومان است و البته ممکن است برخی از موتورسواران چندین تخلف را با هم مرتکب شوند که در آن صورت هنگام توقیف موتور و دادن قبض پارکینگ برگه جریمه نیز به آنان داده می‌شود.

کد خبر 272001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha