شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: طرح کاهش سرعت در حال حاضر در هیات دولت در دست بررسی است.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومني در حاشيه جلسه هماهنگي فاز دوم طرح تابستانه 93 در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه پيش بيني مي کنيم در مرحله دوم اين طرح با حجم زيادي از سفرها مواجه باشيم، گفت: از مردم مي خواهيم نسبت به معاينه فني خودروهاي خود اقدام کنند و همچنين حين رانندگي بر سرعت و سبقت خود مديريت داشته باشند.

وي به تمرکز ماموران راهور در مرحله دوم طرح تابستانه نيز اشاره کرد و افزود: در اين مرحله، پليس بر سرعت و سبقت متمرکز است.

مومنی در خصوص فراخوان اسکانيا براي از بين بردن ايرادات خود، گفت: شماره گذاري اين خودرو، همچنان مسدود است اما شرکت سازنده متعهد شده که ايرادات موجود را برطرف مي کند، در حال حاضر بخشي از ايرادات خودروهاي توليد شده و خودروهايي که درچرخه توليد قرار دارند، مرتفع شده است.

رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: بخش اعظم ايرادات موجود رفع شده و اگر باقي ايرادات نيز برطرف شود، شماره گذاري اين خودرو آغاز مي شود.

مومني در خصوص افزايش جريمه هاي رانندگي نيز گفت: اين طرح، به هيئت دولت فرستاده شده و در حال بررسي است.

وي در ادامه به کاهش سه درصدي تلفات رانندگي در سه ماهه نخست سال جاري اشاره کرد و گفت: با نگاهي به گذشته اين آمار براي ما مطلوب است، اما بايد تلاش کنيم در ماه هاي باقيمانده سال و همچنين در سال هاي آينده با اتخاذ راهبردهاي جديد اين آمار را افزايش دهيم.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: ديگر نمي توانيم با جريمه محوري، تلفات را کنترل کنيم بلکه بايد در کنار توسعه حمل و نقل ايمن، راه هاي امن، ايمني خودروها و اصلاح جدول جريمه ها را نيز ببينيم.

رئيس پليس راهور ناجا خاطرنشان کرد: طي يک دهه گذشته، در طرح تابستانه بيشترين حجم تصادفات مربوط به ماههاي مرداد و شهريور بوده و بايد سعي کنيم اين آمار را کاهش دهيم.

مومني از آغاز مرحله دوم طرح تابستانه از 6 مردادماه تا 5 مهر 93 خبرداد و گفت: اين مرحله به طرح بازگشايي مدارس وصل مي شود؛ تا پايان طرح تابستانه، هر دو هفته يکبار جلسه هماهنگي برگزار مي شود.

وي به فعاليت سامانه نظارت مردمي 110120 نيز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، اين سامانه براي اتوبوسهاي بين شهري فعال است اما در تابستان امسال براي ساير وسايل حمل و نقل عمومي مسافر مانند تاکسي و سواري اجرايي مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: گام سوم فعاليت اين سامانه براي وسايل حمل بار مانند کاميون ها، وانت ها و غيره است و در گام چهارم براي کليه خودروها اجرا مي شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به انعقاد تفاهم نامه اين پليس با وزارت راه در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: تصميم داريم کليه تصاوير و اطلاعات ثبت تخلفات را به سامانه اجرائيات وصل کنيم.

مومني در خصوص کاهش سرعت نيز گفت: اين بحث بايد بررسي شود و در حال حاضر در هيات دولت در دست بررسي است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت شماره‌گذاری اتوبوسهای اسکانیا، گفت: شماره‌گذاری اتوبوسهای اسکانیا همچنان مسدود است ولی با توجه به اینکه مسئولان این شرکت متعهد شدند ایرادات موجود را برطرف کنند و خودروهای قبلی را نیز که در چرخه حمل‌ونقل در حال تردد هستند فراخوان کنند در صورتی که دو ایراد باقی مانده نیز برطرف شود شماره‌گذاری این خودروها آغاز می‌شود.

کد خبر 266975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha