مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خروج موتور سیکلت‌های بنزینی از پایتخت و جایگزینی موتورهای برقی یکی از مهمترین پروژه‌های سال جاری محسوب می شود که در تلاشیم زمینه تحقق این مهم را هرچه سریعتر فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در نشست آغاز فرآیند اجرایی ورود موتور سیکلت‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت که با حضور تولید کنندگان و وارد کنندگان موتور سیکلت‌های برقی در سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران برگزار شد، بابیان این مطلب گفت: شهرداری تهران با حمایت از تولید کنندگان و وارد کنندگان داخلی در خصوص تولید و ورود موتورهای برقی در نظر دارد تا 6 ماهه دوم سال محدودیت هایی را برای ورود موتور سیکلت‌های بنزینی به محدوده تهران قدیم در فاز نخست و در گام های بعدی در محدوده طرح ترافیک ایجاد کند.

وي بیان اینکه اکنون دوره تولید وسایل نقلیه‌ای که به سلامت شهروندان صدمه میزند، تمام شده است، افزود: آمارهای پلیس راهور تهران بزرگ نشان می‌دهد که عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت 70 درصد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات را در تهران شامل می‌شود به همین خاطر ورود و تولید موتورهای برقی می تواند این آمارهای تاسف بار را کمتر کند.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در قدم اول 40 میلیارد تومان اعتبار برای ورود و تولید موتورهای برقی در نظر گرفته است، ادامه داد: مدیریت شهری تهران در اجرای این طرح به دنبال حمایت از تولید کنندکان، وارد کنندگان و خریداران از یک سو و ازسوی دیگر حفظ جان شهروندان است و شک نکنید که این طرح و ایده از جنس بازاریابی و نفع اقتصادی نیست.

حجت الله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: خروج موتور سیکلت‌های بنزینی از شهر تهران یکی از برنامه های مهم شهرداری تهران در سال جاری محسوب می شود چرا که بررسی های آماری نشان می‌دهد که این وسایل نقلیه تاثیر زیادی رادر افزایش آلودگی هوا و صدا در تهران دارد.

وي با تاکید بر اینکه بیشتر موتورهای تولیدی کاربراتوری هستند نه انژکتوری ادامه داد: این در حالی است که آلودگی صوتی ایجاد شده توسط موتور سیکلت های بنزینی 2 برابر یک خودرو عادی است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک محدودیت های ترافیکی و ترددی برای ورود موتور سیکلت های بنزینی در شهر تهران ایجاد خواهد شد، یادآور شد: شهرداری تهران در نظر دارد برای ورود و تولید موتور سیکلت های برقی از طریق لیزینگ بانک شهر و با اعطای تسهیلات ویژه به خریداران و تولید کنندگان فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه را در میان شهروندان ایجاد کند.

بهروز در پایان با تاکید بر اینکه ستاد نوسازی خودروهای فرسوده نیز برای خروج موتور سیکلت‌های بنزینی از تهران همکاری لازم را با شهرداری تهران داشته باشد، گفت: با حمایت از تولید کنندگان و وارد کنندگان داخلی نسبت به تولید موتورهای برقی می‌تواند در آینده نزدیک شاهد خروج کامل موتور سیکلت‌های بنزینی از چرخه تولید بود که اجرای این برنامه نیاز به همکاری متقابل شهرداری تهران و دولت دارد.

کد خبر 262959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha