همشهری‌انلاین: دفتر ریاست جمهوری روسیه بعد از آخرین اظهارات پوتین درخصوص سیطره امریکا بر اینترنت اعلام کرد این کشور در صدد تدوین ویکی پدیای خاص خود است تا شهروندانش به اطلاعات مفصل‌تر و موثق‌تر درباره کشورشان دسترسی پیدا کنند.

wikipedia

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، کرملین امسال سیطره بر اینترنت را به بهانه وجود تهدیدات غرب تشدید کرده‌است ولی منتقدان می‌گویند هدف از این تدابیر، سانسور اینترنت و سوق‌دادن محتویات آن به سمتی است که هماهنگی بیشتری با سیاست‌های کرملین داشته باشد.

ویکی‌پدیا دانشنامه‌ای در اینترنت است كه به دست کاربران اینترنت در سراسر جهان تدوین می‌شود و صفحاتی را به هر منطقه یا شهر بزرگ داخل روسیه اختصاص داده است، ولی دفتر کرملین اعلام کرد :تحلیل این منبع نشان داد ویکیپدیا قادر نیست اطلاعاتی مفصل یا کافی درباره منطقه و زندگی در روسیه ارائه کند به همین علت طرح تدوین ویکی‌پدیای جایگزین آغاز شد.

 کرملین اعلام کرد عملا 50 هزار جلد کتاب و سند آرشیوی از 27 کتابخانه در سراسر روسیه برای تدوین ویکی‌پدیای جایگزین به دست‌اندرکاران تحویل شده‌است.

ولادیمیر پوتین  رئیس‌جمهور روسیه پیش از این، اینترنت را طرحی مختص دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) توصیف کرده بود.

کرملین که روابطش با غرب به علت بحران اوکراین تیره شده است بر محافظت از مردم روسیه در برابر خطرات غرب در اینترنت تاکید کرده‌ است.

کد خبر 277853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha