دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورود مدل‌های جدید و پیشرفته به بازار لپ‌تاپ، باعث افت قیمت در بازار شده است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، ورود مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار طی هفته آینده باعث افت 10 تا 30هزار تومانی قیمت این کالا طی هفته گذشته شده است.

 در حال حاضر مدل‌های DV6391 و DV6353 از لپ‌تاپ‌های HP با حدود 10هزار تومان افت قیمت نسبت به هفته گذشته به ترتیب با قیمت یک‌میلیون و 370هزار و یک‌میلیون و 40هزار تومان به فروش می‌رسند.

همچنین مدل M200 از لپ‌تاپ‌های توشیبا در حال حاضر با قیمت یک‌میلیون و 345هزار تومان به فروش می‌رسد که این رقم طی سه روز گذشته در حدود 15هزار تومان کاهش یافته است.

طبق اعلام فروشندگان بازار، انتشار خبر ورود سری جدید لپ‌تاپ در مارک‌های مختلف به بازار باعث افت قیمت این کالا شده است که با ورود لپ‌تاپ‌های جدید به بازار شاهد کاهش قیمت این کالا خواهیم بود.

آنها معتقدند، علاوه بر ورود مدل‌های جدید و پیشرفته به بازار، عوامل دیگری چون افزایش یا کاهش قیمت جهانی لپ‌تاپ، میزان عرضه و تقاضا و نیز فروش کالا با گارانتی معتبر یا متفرقه بر قیمت این کالا تاثیرگذار است.

فروشندگان در زمینه شرکت‌های ضمانت‌کننده لپ تاپ می‌گویند، در حال حاضر شرکت‌های ضمانت کننده لپ تاپ به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول شرکت‌های معتبر و بزرگی هستند که نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش این محصولات را از شرکت مادر اخذ کرده‌اند.

دسته دوم نیز شرکت‌هایی هستند که خود به صورت محدود اقدام به واردات لپ‌تاپ کرده و این کالا را با ضمانت شرکت خود به فروش می‌رسانند.

فعالان بازار معتقدند، خرید لپ تاپ از نمایندگی‌های معتبر و رسمی حتی اگر متحمل پرداخت هزینه‌ بالاتری شویم، به صرفه‌تر است.

کد خبر 27764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز