دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی : شرکت مایکروسافت کامپیوترهای 500 دلاری در هند به فروش ‌رساند.

این کامپیوتر 500 دلاری که دارای حداقل امکانات مورد نیاز کاربران مخصوصا دانش‌آموزان جهت رفع نیازهای آموزشی آن‌ها است، دارای ارزشی بیش از 500 دلار در آمریکا و اروپا بوده و این شرکت آن‌ها را تهیه کرده است.
این کامپیوتر که IQ PC  نام‌گذاری شده است با همکاری مایکروسافت، Micro Device ‌و شرکت هندی Zenith تهیه شده و بر روی آن نسخه Basic  ویندوز ویستا نصب است. به همراه آن مجموعه Office Suite  و چند نرم‌افزار کمک آموزشی برای فراگیری زبان و کمک به امتحانات دانش‌آموزان نصب شده که قیمت آنها نیز در همان 500 دلار محاسبه شده است.
به گفته مسئولان مایکروسافت، این پروژه مایکروسافت  شباهت بسیاری به پروژه یک نوت‌بوک برای هر کودک دارد و به جهت کمک به رشد تکنولوژی در کشورهای در حال توسعه خواهد کرد. این درحالیست که کارشناسان معتقدند این پروژه در کشور هند گران محسوب شده و خرید آن تنها برای طبقه متوسط به بالا میسر خواهد بود. قیمت مناسب برای خرید توسط کارشناسان 300 دلار ذکر شده و آنها معتقدند که مایکروسافت چنانچه قصد کمک دارد، باید با قیمت 300 دلار IQ PC ‌  ارائه کند.
در پروژه یک‌ نوت‌بوک برای هر کودک قیمت پیشنهادی برای هر نوت‌بوک 100 دلار اعلام شده است. البته در حال حاضر قیمت این نوت‌بوک‌ها 176 دلار است که در صورت سفارش بیشتر، قیمت آن به 100 دلار نزدیک‌تر خواهد شد.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 25577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز