همشهری آنلاین: اوکسفام و شبکه‌ای از سازمان‌های بشر دوست فعال در عراق در گزارشی اعلام کردند:قریب به 8 میلیون نفر از مردم عراق به کمک‌های بشردوستانه اضطراری نیاز دارند.

به نوشته ال موندو، در این گزارش آمده است: به رغم آنکه مهم‌ترین مشکل عراقی‌ها امنیت است و این کشور در وضعیت امنیتی بسیار ناگواری به سر می‌برد، دولت و سازمان‌های دولتی باید توجه خود را به تامین نیاز‌های اساسی جامعه نظیر تامین آب، بهداشت و محصولات غذایی معطوف کنند.

براساس گزارش اوکسفام، یک چهارم جمعیت عراق، 15 درصد، قادر نیستند به حد کفایت محصولات غذایی مورد نیاز خویش را تهیه کنند.70 درصد از جمعیت عراق نیز به آب دسترسی ندارد.این در حالی است که در سال 2003 ، این میزان کمتر بود و 50 درصد از مردم عراق به آب دسترسی نداشتند. اوکسفام می‌افزاید: 92  درصد از کودکان عراقی نیز به دلیل جو ترس و ارعاب ناشی از وقوع عملیات تروریستی در جامعه، از امکانات آموزشی بهره نمی‌برند.

در این گزارش همچنین آمده است: بیش از دو میلیون عراقی که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر تداوم جنگ ، در داخل عراق آواره شده‌اند . دومیلیون نفر دیگر نیز به کشور‌های همجوار پناه برده‌اند.

اوکسفام یک سازمان‌های خیریه  است که مقر آن در بریتانیا قرار دارد.اوکسفام از سال ۲۰۰۳ به خاطر اوضاع ناامن عراق در این کشور فعالیت نکرده است.

کد خبر 27763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز