همشهری آنلاین: وقوع ۳۸۰ مورد اسیدپاشی در سال جاری، تداوم اجرای طرح امنیت اجتماعی در زمستان، توضیح درباره مهمانی افغان‌ها در محرم و غیره از مسائلی بود که فرمانده ناجا در حاشیه همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری با خبرنگاران مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی مقدم درباره برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: کار و وظیفه ناجا مبارزه با جرم است که البته با توجه به گستردگی و پیچیدگی جرایم و نیز گستردگی نیروی انتظامی انجام این کار با سادگی قابل انجام نیست.

احمدی مقدم با بیان اینکه با کمک یکی از موسسات در حال حاضر در تمام استان‌ها کار تحقیقی در خصوص میزان سلامت اداری آغاز شده است، خاطر نشان کرد: تلاش داریم در یک اقدام سازمان یافته با ستاد درون سازمانی مبارزه کنیم و آنطور که ما پیش بینی کردیم احتمالا تا پایان امسال شاهد کاهش 30 درصدی جرایم و تخلفات خواهیم بود.

فرمانده ناجا درباره اجرای طرح امنیت اجتماعی و اینکه گفته می‌شود در زمستان پلیس اجرای این طرح را متوقف می‌کند به ایسنا گفت: طرح امنیت اجتماعی به همان شکل سابق ادامه دارد و کمرنگ و پررنگ نمی‌شود. ما جرایم و ناهنجاری‌ها را رصد می‌کنیم و با توجه به آن وارد عمل می‌شویم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص سرانجام پرونده اسیدپاشی در اصفهان با بیان اینکه متهم این حادثه هنوز دستگیر نشده، خاطر نشان کرد: حادثه اصفهان نیز به دلیل طرح آن در رسانه‌ها مطرح شد. ما در شش ماهه امسال 380 مورد اسیدپاشی داشتیم.

احمدی مقدم در توضیح بیشتر این تعداد اسیدپاشی به ایسنا گفت: در این آمار علاوه بر افراد، اسیدپاشی بر روی خودروها و اشیا نیز لحاظ شده. اقداماتی که برخی از روی حسادت، کینه و ... انجام می‌دهند که اغلب متخلفان نیز دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام این حوادث خطرناک نیست خاطر نشان کرد: برخی نیز روی خودروها روغن ترمز، جوهر نمک و ... می‌پاشند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره چرایی عدم انتشار تصویر چهره نگاری شده از عامل اسیدپاشی در رسانه‌ها نیز گفت: در این خصوص قاضی باید نظر بدهد و شاید تصویر چهره نگاری به حدی نبوده که در رسانه‌ها منتشر شود اما به هر حال مرجع انتشار آن ناجا نیست.

وی درباره عملکرد برخی از پارکبان‌ها نیز خاطر نشان کرد: فقدان پارکینگ و تسهیلات مجوزی برای تخلف نیست.

احمدی مقدم درباره جشن افغانها که گفته می‌شد با هدایت عوامل وهابی و تکفیری در ایام عزای حسینی برگزار شده نیز اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و تعدادی از افغانی‌ها که اغلبشان نیز غیرمجاز بودند یک جشن نامزدی برگزار کرده و به خیال خود گمان می‌کردند که اگر این جشن را دو روز پس از عاشورا و تاسوعا برگزار کنند احترام را نیز رعایت کرده‌اند که ناجا در این خصوص وارد شد و افرادی نیز دستگیر شدند که آنان از کشور طرد می‌شوند.

وی با بیان اینکه اهل سنت نیز به اهل بیت احترام می‌گذارند گفت: موضوع تکفیری‌ها بحث جدایی است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره تعقیب و گریز ماموران پلیس با یک متخلف رانندگی که منجر به مرگ سه دانش آموز شد نیز گفت: در این خصوص پیگیری‌های لازم باید انجام شود و من اطلاعاتی ندارم.

کد خبر 277546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha