همشهری آنلاین: یک مادر فلوریدایی که کمتر از یک ماه قبل به دنبال عوارض ناشی از یک عمل معمول سزارین ۴۵ دقیقه را در حالت بدون نبض به سر برده بود، اکنون در سلامت کامل مشغول مراقبت از نوزادش در خانه است.

resucitation

به گزارش آسوشیتدپرس تامس چاکودرا، سخنگوی «بیمارستان منطقه‌ای بوکا راتون»، در فلوریدا روز دوشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)  اعلام کرد که پزشکان سه ساعت را صرف تلاش برای احیای این زن کردند که دچار عارضه نادر آمبولی مایع آمنیوتیک شده بود. این زن با وجود آنکه ۴۵ دقیقه را بدون نبض مانده بود، دچار آسیب مغزی نشد.

به گفته این سخنگو هنگامی که پزشکان می‌خواستند مرگ این زن را اعلام کنند، او اساسا به طور خودبخودی احیا شده بود.

پزشکان خانواده این زن را به اتاق عمل فرا خوانده بودند، و به آنها گفته بودند که کار دیگری برای روبی گوپرا- کاسیمیروی ۴۰ ساله نمی‌توانند انجام دهند.

گوپرا-کاسیمیرو پیش از انکه مایع آمنیوتیک وارد جریان خونش و قلبش شود و خلایی ایجاد کند که باعث توقف گردش خونش شود، یک دختر سالم به دنیا آورده بود. پزشکان می‌گویند این عارضه اغلب مرگبار است.

سخنگوی بیمارستان گفت ماجرای زنده ماندن این زن شامل دو معجزه می‌شود- یکی احیا شدن او و دیگر این واقعیت که او بدون ایجاد آسیب مغزی مهمی جان به در برده بود.

پزشکان از ماساژ قلبی و شوک خارجی استفاده کرده بودند تا ضربان قلب و گردش خون او را بازگردانند.

به گفته سخنگوی بیمارستان او در حال حاضر در سلامت کامل قرار دارد.

چاکودرا گفت پزشکان در حال توضیحی فوری درباره چگونگی زنده ماندن او ندارند، و بازگشتن او به زندگی را را تقدیر آسمانی خواند.

کد خبر 277393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha