دکتر جراح که هنگام عمل جراحی از ترس بازرس دانشکده علوم پزشکی بیمارش را در اتاق عمل رها و از بیمارستان فرار کرده بود با رأی دادگاه جزایی ارومیه به پرداخت ۵درصد دیه محکوم شد.

قربانی  دختر ۲۶ساله که پریناز نام دارد

صدور اين رأي در حالي است كه دختر جوان و وكيل مدافعش به آن اعتراض دارند و مي‌گويند به‌دنبال اين حادثه دختر جوان صدمات زيادي ديده است.اين دختر 26ساله كه پريناز نام دارد و ساكن اروميه است 3سال قبل براي جراحي روده سراغ يك پزشك رفت و قرار شد او در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي اروميه بستري شود اما اين پزشك كه مجوز كار در بيمارستان خصوصي را نداشت هنگام جراحي وقتي فهميد بازرسي از دانشكده علوم پزشكي سراغش آمده درحالي‌كه شكم دختر جوان را شكافته و مشغول جراحي بود او را رها كرد و گريخت و باعث شد مشكلات زيادي براي دختر جوان ايجاد شود.

پريناز درباره اين حادثه به خبرنگار همشهري گفت: سال90 بود كه به‌دليل خونريزي روده سراغ پزشك رفتم. او گفت بدون اينكه سختي زيادي بكشم روده‌ام را جراحي مي‌كند. دكترم گفت چون جراحي حدود 8ساعت طول مي‌كشد يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي اروميه را براي اين كار درنظر گرفته است. من هم قبول كردم و روز 11مهرماه سال90 خودم را به تيغ جراحي سپردم.

ساعت7:30 دقيقه صبح جراحي شروع شد و آنطور كه بعدا فهميدم يك ربع بعد درحالي‌كه من بيهوش و شكمم باز شده بود بازرس دانشكده علوم پزشكي سر مي‌رسد و درباره پزشك جراح مي‌پرسد. ظاهرا دكتر فقط مجوز جراحي در بيمارستان‌هاي دولتي را داشت و نبايد در بيمارستان خصوصي جراحي مي‌كرد. به همين دليل او وقتي از حضور بازرس باخبر شد من را در همان حالت رها و از درِ پشتي بيمارستان فرار كرد.

در ادامه مــــسئولان بيمارستان پدرم را داخل اتاق عمل بردند و او را تهديد كردند كه بايد به بازرس بگويد كه دكتر ديگري من را جراحي كرده است والا من را در همان وضعيت رها مي‌كنند. پدرم هم به ناچار قبول كرد تا دكتر ديگري من را جراحي كند.
دختر جوان ادامه مي‌دهد: وقتي به هوش آمدم فهميدم چه اتفاقي افتاده است.

باورم نمي‌شد كه دكترم هنگام جراحي از اتاق عمل فرار و من را در همان وضعيت رها كرده است. اما همه اينها واقعيت داشت. يك روز بعد از جراحي من ممنوع‌الملاقات شدم و دكتر فراري من را به‌طور تلفني ويزيت مي‌كرد. حتي اسم دكترم و شرايطم بالاي تختم نصب نشده بود و يك مرتبه يكي از پرستاران بيمارستان كه از وضعيتم بي‌خبر بود روي شكمم افتاد و باعث شد خونريزي كنم. بالاخره با هر سختي بود از بيمارستان مرخص شدم و سراغ دكترم رفتم اما او مسئوليت كاري را كه انجام داده بود قبول نمي‌كرد.

ديه 5درصدي

دختر جوان ادامه داد: ‌به‌دنبال اين حادثه از پزشك خطاكار در شعبه103 دادگاه جزايي اروميه شكايت كردم اما درنهايت دكترم فقط به پرداخت 5درصد ديه محكوم شد و حالا نمي‌دانم بايد با اين شرايط چطور زندگي كنم. دختر جوان ادامه داد: من فوق ديپلم كامپيوتر دارم و قبلا زندگي خوبي داشتم اما بعد از اين جراحي متأسفانه سلامتم را از دست داده‌ام و زندگي‌ام به‌هم ريخته‌است.

با كاري كه اين جراح انجام داد فقط چند سانتي‌متر از روده من باقي مانده است. اين مشكلات باعث شد نامزدي من به‌هم بخورد و حالا كه فكر مي‌كنم مي‌بينم با اين شرايط آينده‌اي ندارم چون پزشكان اعلام كرده‌اند اين شرايط غيرقابل بازگشت است. من قبلا سر كار مي‌رفتم اما حالا هيچ جا به من كار نمي‌دهند و نمي‌دانم چه سرنوشتي در انتظارم است.

کد خبر 265888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha