سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اثر حجمی ˝عصر عاشورا˝ با حضور مردم عزادار شهر تهران و در صبح تاسوعا رونمایی شد.

statue

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی زیباسازی شهر تهران، مراسم رونمایی از مجسمه برنزی "عصر عاشورا" صبح امروز دوشنبه (12 آبان ماه) با حضور مردم عزادار شهر تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مهندس مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردای تهران، دکتر جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و استاد سیاووش سلیمی خالق اثر و جمعی از هنرمندان در محوطه میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم که در ضلع جنوبی میدان امام حسین (ع) برگزار شد، پرده‌برداری از مجسمه "عصر عاشورا" با حضور مدیران شهری و مردم در زیر باران صورت گرفت و هیأت عزاداران ابوالفضل العباس از بندر دیلم نیز با نواختن سنج و دمام این مراسم را همراهی کرد.

گفتنی است این مجسمه بزرگ برنزی که ساخت آن یک‌سال به طول انجامیده، از روی تابلوی نقاشی "عصر عاشورا" اثر معروف محمود فرشچیان ساخته شده است.

اثر حجمی "عصر عاشورا" از جنس برنز در سطح دایره‌‍ای به قطر 6 متر و 20 سانتیمتر و به مساحت 35 متر مربع با ارتفاع 5/4 متر مربع ساخته شده و بالغ بر 5/8 تن وزن دارد که شامل فیگوراتیو انسان، اسب امام حسین (ع) ذوالجناح و خیمه‌های به آتش کشیده شده است. این اثر یک کار فرمی و حسی است که تلاش کرده تمام جزییات به کار رفته در اثر استاد فرشچیان را در کار خود به درستی به تصویر در آورد.

کد خبر 276808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha