همشهری آنلاین: همزمان با استقرار ده‌ها هزار تن از نیروهای امنیتی عراق در پایتخت و در جاده منتهی به کربلا ،برخی خبرها از پیشروی ارتش این کشور در استان الانبار و فرار تروریست‌های داعش از بسیاری از مناطق حکایت دارد.

alanbar

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از العراقیه، یگان های ستاد فرماندهی عملیات بغداد ارتش عراق عملیات گسترده‌ای را در استان الانبار آغاز کرده‌اند و هدف از آن حمایت و پشتیبانی از نیروهای ارتش در استان الانبار و هدف قرار دادن مواضع مهم گروه تروریستی داعش است.

به گفته ارتش، نیروهای امنیتی در حال پیشروی به طرف منطقه «گرما» هستند.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی در تلاش برای پیشگیری از حملات تروریست‌ها به عزاداران شیعه به مناسبت عاشورا در منطقه بغداد به حال آماده باش درآمدند.

دولت عراق دهها هزار تن از نیروهای پلیس و نظامی را در پایتخت و در جاده منتهی به کربلا (‌110 کیلومتری جنوب پایتخت ) مستقر کرده است .

در بغداد ، برخی از خیابان ها و همچنین برخی از محله های شیعه نشین مانند اعظمیه مسدود شده است و این درحالی است که تدابیر امنیتی شدیدی در شهرک صدر برقرار شده است .

نیروهای امنیتی همچنین به طور گسترده ای در جاده بغداد به کربلا به ویژه در مناطق محمودیه و یوسفیه مستقر شده اند.

حیدر العبادی: حمایت از زائران کم اهمیت تر از مبارزه با داعش نیست

نخست وزیر عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور، حمایت از زائران و عزاداران امام حسین(ع) را به همان اندازه مهم دانست که مبارزه با تروریست های داعش است.

حیدر العبادی با صدور بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی اعم از پلیس و ارتش خواست به ضرورت حمایت از عزاداران عاشورا -روز شهادت امام حسین(ع)، نوه پیامبر(ص)- آگاه باشند و این ماموریت را در موازات نبرد با تروریست های داعش پیگیری کنند.

العبادی به نیروهای ارتش و دستگاههای امنیتی کشور توصیه کرد بیداری خود را حفظ کنند و وظیفه خود را در حمایت از زائران و عزاداران بشناسند.

کد خبر 276746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha