همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه تخلیه فاضلاب های خام در برخی از مناطق حاشیه خزر همچنان وارد این حوزه آبی می‌شود.

به گزارش ایرنا، "معصومه ابتکار" روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری و ثبت چهار میراث مستند ایران در فهرست منطقه آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی یونسکو اظهار داشت: آلودگی‌ها می‌تواند منشا خاکی یا دریایی داشته باشد اما در هر صورت باید بر اساس قوانین و مقررات پایش مستمر صورت گیرد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست اندازه‌گیری مستمر وضعیت شاخص‌های میکروبی دریای خزر را انجام می‌دهد و نتایج را به مراجع ذی‌صلاح اعلام می‌کند.

ابتکار با اظهار تاسف از این که هنوز فاضلاب‌های خام وارد دریای خزر می شود گفت: دوره گذشته به این مسئله توجه زیادی نداشته که امیدواریم در این دوره سازمان آب و فاضلاب استان‌های مازندران و گیلان عقب‌ماندگی گذشته را جبران کنند.

وی تاکید کرد: سازمان‌‌های مرتبط باید طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب را با سرعت بیش‌تری انجام دهند و همچنین شهرک‌های صنعتی را ملزم به ایجاد تصفیه‌خانه‌های پساب و فاضلاب کنند، سازمان حفاظت محیط زیست در تمام این زمینه‌ها تذکر لازم را داده و برنامه زمانبدی را از سازمان‌های مرتبط خواسته است و اجرای قوانین را نیز با جدیت پیگیری می‌کند.

کد خبر 276178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha