شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحث‌ها درباره انتخاب رییس‌جمهور آینده در ترکیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون تی آر تی ترکیه، حزب حرکت ملی‌گرا که در انتخابات اخیر ترکیه حدود هفتاد کرسی را در پارلمان ترکیه به دست آورده‌است، اعلام کرد در رأی‌گیری برای انتخاب رییس‌جمهور جدید در پارلمان شرکت خواهد کرد.

دنیز بایکال رییس حزب جمهوریخواه خلق، بزرگترین حزب مخالف دولت اردوغان در پارلمان ترکیه، گفت: در صورت توافق با حزب عدالت و توسعه درباره کاندیدای ریاست جمهوری در رأی‌گیری شرکت خواهد کرد.

زکی سزر رییس حزب دمکراتیک چپ نیز خواستار معرفی فرد دیگری غیر از عبدالله گل وزیر امور خارجه به عنوان کاندیدای حزب عدالت و توسعه برای ریاست جمهوری ترکیه شد.

وی با بیان اینکه رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه از احتمال مطرح شدن افراد دیگری به عنوان کاندیدای ریست جمهوری و توافق با دیگر احزاب سیاسی سخن گفته است،‌ افزود: بر این باور است که عبدالله گل درباره کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری چندان اصرار نخواهد کرد.

در آنکارا ناظران سیاسی بر این باورند که تصمیم حزب حرکت ملی‌گرا برای شرکت در رأی‌گیری انتخاب رییس‌جمهور آینده ترکیه در پارلمان این کشور، مانع بروز بحران دوباره بر سر نرسیدن شمار نمایندگان حاضر در رأی‌گیری به حد نصاب حداقل 367 نماینده (دو سوم نمایندگان مجلس) خواهد شد.

کد خبر 27593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز