افزایش تولید و عرضه مواد پروتئینی زمینه تثبیت یا کاهش قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در آستانه ‌ماه محرم و صفر را فراهم کرده است.

فروشگاه

آرامش ناشي از عرضه ذخاير گوشت قرمز و مرغ منجمد موجب شده تا رشد تقاضاي اين اقلام در آستانه‌ماه محرم نه‌تنها تأثيري در رشد قيمت‌ها نداشته باشد، بلكه نرخ مرغ و تخم‌مرغ با كاهش نسبي مواجه شود.براساس تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از متوسط قيمت خرده‌فروشي اقلام خوراكي در تهران طي هفته منتهي به 25مهرماه نسبت به هفته قبل نيز نرخ مرغ و تخم‌مرغ كاهش يافته و قيمت گوشت قرمز ثابت بوده است. قيمت گوشت‌مرغ در خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر كه طي هفته گذشته با 3.7درصد كاهش به 6هزار و 400تومان رسيده در روزهاي اخير نيز تداوم يافت.

به‌نحوي كه قيمت گوشت مرغ در برخي مناطق به 5هزار و500 تا 5هزار و700 تومان رسيد. همچنين قيمت هر شانه تخم‌مرغ كه طي هفته گذشته با كاهش 4.8درصدي به 8هزار و200 تا 10هزار و200تومان رسيده بود، با تشديد سير نزولي به حدود 7هزارو800 تا 9هزار و500تومان كاهش يافته است. در بازار گوشت قرمز نيزطي هفته گذشته قيمت گوشت گاو و گوساله 0.1درصد افزايش اما نرخ گوشت گوسفندي 0.1درصد كاهش داشته اما افزايش عرضه ذخاير گوشت قرمز و مرغ منجمد با نرخ مصوب، موجب تثبيت قيمت گوشت و تشديد كاهش قيمت مرغ شده است.

سعيد سلطاني، مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران نيز از شرايط مساعد توليد و عرضه گوشت قرمز و نبود مشكلي براي تأمين نياز ماه‌هاي محرم و صفر خبر داده و اعلام كرد كه قيمت گوشت قرمز در ‌آستانه‌ماه محرم ثابت مانده و هركيلوگرم دام زنده در دامداري 10هزار تومان و لاشه حدود 20هزار تومان است.

شركت پشتيباني امور دام نيز با ابلاغ بخشنامه تعيين قيمت گوشت قرمز و مرغ در ماه‌هاي محرم و صفر اعلام كرد كه قيمت هر كيلوگرم گوشت گوساله منجمد وارداتي 18هزارتومان، گوشت گوساله منجمد داخلي 15هزار و500 تومان و گوشت مرغ منجمد داخلي 5 هزار و500 تومان در سردخانه‌هاي اين شركت در مراكز براي تحويل به هيئت‌هاي عزاداري تعيين شده است. همچنين بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، با فراهم شدن زيرساخت‌هاي مناسب دادوستد فرآورده‌هاي دام و طيور در بازار اصلي و فرعي بورس كالا، امروز براي نخستين‌بار 4هزار و 200تن مرغ منجمد با هدف تنظيم بازار داخل و توزيع در تمام استان‌ها عرضه مي‌شود.

کد خبر 275901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha