یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

افزایش قیمت شیرخام بهانه‌ای شده تا برخی لـبـنـیـاتی‌ها سودای گران‌کردن قیمت محصولات‌شان را داشته باشند، اما دولت با اختصاص یارانه مصمم است تا این بهانه را از آنها بگیرد تا شیر و لبنیات تا پایان سال گران نشود.

لبنیات

محمدرضا اسماعيلي، مديرعامل اتحاديه سراسري فرآورده‌هاي لبني اين بار ادعا كرد: درصورتي كه كارخانجات شيرخام را 1440تومان خريداري كنند، حدود ۲۶ درصد به قيمت تمام‌شده توليد آن افزوده مي‌شود. اين در حالي است كه سيداحمد مقدسي، رئيس هيأت مديره كانون انجمن صنفي گاوداران خبر داده يارانه 225ميليارد توماني بهار سال 93نيز به‌حساب وزارت جهادكشاورزي واريز شد تا بين توليدكنندگان شيرخام توزيع شود. وي افزود: با موظف شدن صنايع به خريد شير خام به قيمت مصوب 1440تومان، دولت بايد با افزايش 11درصدي قيمت لبنيات موافقت كند و درصورتي كه چنين اتفاقي نيفتد، دولت مابه‌التفاوت قيمت شيرخام كه تا به امروز متعلق به دامداران بود را بايد به صنايع لبني بپردازد.

همزمان رضا باكري دبير انجمن صنايع لبني گفت: هيچ‌گونه افزايش قيمتي براي لبنيات تا آخر امسال وجود نخواهد داشت. او تصريح كرد: عدم‌افزايش قيمت لبنيات تا پايان امسال در تيرماه توسط معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور به صراحت بيان شده است. وي گفت: در تير‌ماه امسال افزايش 15درصدي قيمت لبنيات اعمال شد و قرار نيست هيچ‌گونه افزايشي هم حداقل تا پايان سال وجود داشته باشد.

کد خبر 277279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha