معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست عرضه سوخت استاندارد را با جدیت دنبال می‌کند، گفت: این سازمان برای حفظ سلامت مردم به‌دنبال اصلاح سوخت توزیعی در کشور است.

سعيد متصدي با اشاره به اينكه پارامترهاي اصلي كه در سوخت استاندارد يورو 4مشخص است، افزود: بنزن و آروماتيك 2 پارامتر اصلي در اين سوخت،تأثيري فوق‌العاده بر سلامت انسان دارد برهمين اساس، تأمين و توزيع سوخت استاندارد يورو 4به‌طور جدي در دستور كار دولت قرار گرفته است.

وي با تأكيد بر اينكه در تركيب بنزين استاندارد يورو 4ميزان بنزن يك درصد و ميزان تركيبات آروماتيك 35درصد است، گفت كه در بنزين پتروشيمي بنزن و آروماتيك‌ها بخش اصلي تركيب بنزين را تشكيل مي‌دهند و قطعا ميزان آن فراتر از استاندارد مورد نظر است.

متصدي با بيان اينكه همواره تأكيد سازمان حفاظت محيط‌زيست توليد، واردات و عرضه سوخت منطبق با استاندارد‌هاي ملي است، گفت: نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه درحال حاضر،كيفيت سوخت كلانشهرهاي كشور بهبود يافته است.

معاون سازمان حفاظت محيط‌زيست خاطرنشان كرد: طبق مصوبه هيأت وزيران به شماره 12782/ت 49952ه مورخ 10/2/93توزيع بنزين با استاندارد يورو 4در تبريز از ابتداي مرداد‌ماه 93، در اصفهان و شيراز از ابتداي مهرماه 93و در اهواز و مشهد از ابتداي آذر‌ماه 93مصوب شده است و تاكنون بنزين يورو 4در شهرهاي اراك، كرج، تهران و تبريز توزيع شده است. اين نوع بنزين در شهرهاي مشهد، اصفهان و شيراز نيز طبق برنامه زماني مندرج در مصوبه توزيع خواهد شد.

کد خبر 275576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha