دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: اکنون در ۴شهر قم، اراک، البرز و تهران بنزین پاک عرضه می‌شود و ۹۰درصد بنزینی که در جایگاه‌های استان تهران عرضه می‌شود بنزین پاک است.

بنزین

به گزارش ايسنا، داوود عربعلي گفت: هر زمان كه پالايشگاه‌ها بنزين پاك عرضه كنند توانايي عرضه در سراسر كشور را خواهيم داشت. او با بيان اينكه دربرخي كلانشهرها عرضه بنزين پاك به‌صورت پراكنده انجام مي‌شود، گفت: استاندارد بنزين پاك و يورو4 به هم نزديك است.

ايران صادركننده بنزين مي‌شود

خبر ديگر اينكه شاهرخ خسرواني معاون شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به توليد 60ميليون ليتر و مصرف 70ميليون ليتر بنزين در كشور واردات بنزين را موقتي اعلام كرد و وعده داد كه با بهره‌برداري از پالايشگاه ستاره خليج‌فارس روزانه 20ميليون ليتر بنزين صادر مي‌كنيم. او تصريح كرد: با مديريت و رسيدن به حداقل مصرف در كشور مي‌توان از افزايش واردات بنزين در شرايط كنوني جلوگيري كرد. به گفته وي با راه‌اندازي و بهره‌برداري از پالايشگاه ستاره خليج‌فارس توليد بنزين كشور به 96ميليون ليتر در روز خواهد رسيد كه مابقي آن (حداقل 20ميليون ليتر) صادر خواهد شد. خسرواني مجموع اعتبار هزينه شده در اين پروژه را تاكنون 2.6ميليارد يورو عنوان كرد و يادآور شد:

در حدود يك ميليارد يوروي ديگر نيز براي اجراي كامل پروژه نياز است. همزمان يك مقام نفتي با بيان اينكه ايران در 4سال گذشته جهش خوبي در ساخت كاتاليست‌هاي بنزين ساز داشته است، اظهاركرد: ما اكنون به مرز خودكفايي در توليد اين كاتاليست‌ها رسيده‌ايم. به گزارش تسنيم، ميرعلي‌اصغر ساجدي مديرعامل شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت گفت: ساخت كاتاليست در ايران با توجه به اينكه كشور در سال‌هاي گذشته با تحريم‌هاي سختي از سوي اروپا و آمريكا مواجه بوده، از سوي پژوهشگران و محققان داخلي و با اتكا به دانش فني روز دنيا انجام شده است.

کد خبر 262120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha