همشهری آنلاین: جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت: خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴، از سال ۹۳ و با پایان یافتن مهلت قانونی، شماره‌گذاری نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، سردار موسی امیری گفت: سیاست جدی پلیس برای پایان سال 92 و سال 93 این است که برای خودروهایی پلاک صادر کند که دارای استانداردهای تعریف‎شده یورو 4 باشند.

وی هدف از اعمال این سیاست را افزایش سلامت جامعه و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی برشمرد و توضیح داد: برای تشویق خودروسازان، خودروهایی که در ماه‌های بهمن و اسفند 92 با استاندارد یورو 4 تولید شوند پلاک سال 93 دریافت می‌کنند.

امیری گفت: توقف شماره‌گذاری بدترین نوع جریمه‌ای است که پلیس برای خودروسازان برابر ضوابط و مقررات اعلام‌شده قبلی اعمال خواهد کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر، پلیس مکرر از خودروسازان برای رعایت استانداردهای یورو 2، 3 و 4 درخواست کرده و حتی اخطار داده بود اما متاسفانه برخی از آنان اعم از دولتی و خصوصی نسبت به رعایت این استاندارد کوتاهی کردند و باید منتظر عواقبش باشند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا در عین حال از همکاری برخی خودروسازان داخلی در رعایت استاندارهای تعیین‌شده قدردانی کرد.

وی یادآورشد: اعمال ضوابط ابلاغی از سوی پلیس برای خودروسازان در جهت کاهش خطرات ناشی از تصادف و افزایش ایمنی سفر است و این اقدام پلیس مانعی برای فعالیت خودروسازان نیست.

کد خبر 251188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز