چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کیتارو، آهنگساز و موسیقی‌دان صاحب نام ژاپنی که برای اجرای کنسرت به ایران سفر کرده بود، یکشنبه ۲۷ مهر با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه تجسمی هنر انساندوستی بازدید کرد و پیشنهاد داد چند اثر تجسمی او در نمایشگاه آتی شرکت داده شود.

کیتارو در نیاوران

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران هنرمند ژاپنی که از سوی سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران مورد استقبال قرار گرفت پس از حضور در این مجموعه، در نگارخانه اصلی فرهنگسرا از آثار هنرمندان برجسته ایرانی در نمایشگاه هنر انساندوستی بازدید کرد.همچنین شکوفه ملک کیانی مشاور هنری برنامه جهانی غذا در این بازدید ، توضیحاتی پیرامون آثار نمایشگاه ارائه نمود.

ماساهارو تاکاهاشی ، ملقب به کیتارو پس از تماشای آثار تجسمی هنرمندان ایرانی در خصوص این نمایشگاه گفت:این اقدام بسیار خوب و ارزشمندی است. فکر نمی کردم شاهد چنین آثار زیبا و این نمایشگاه باشکوه باشم.

هنرمند ژاپنی افزود: برگزاری نمایشگاه برای موضوع برنامه جهانی غذا و مقابله با گرسنگی در جهان بسیار کار ارزشمندی است و آثار هنرمندان ایرانی هم فراتر از تصورات من بود. با این وجود فکر می کنم برای چنین اقدام خوبی می توان از هنرمندان سایر کشورها هم دعوت کرد. خیلی از هنرمندان از سراسر جهان دوست دارند در چنین رویدادی سهیم باشند.

کیتارو همچنین گفت: به مسئولان نمایشگاه و همینطور برنامه جهانی غذا پیشنهاد دادم در ادوار آینده این نمایشگاه را با آثاری از هنرمندان ایرانی و همینطور خارجی برگزار کنند. خود من هم آثاری هنری در بخش تجسمی دارم و می‌خواهم در چنین رویداد مهمی سهیم باشم. در صورت امکان خوشحال می‌شوم آثار من هم در نمایشگاهی با این موضوع و برای برنامه جهانی غذا برگزار شود.

در پایان این دیدار هدایایی از طرف مدیریت فرهنگسرا و تابلویی از سوی علیرضا سعادتمند، یکی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه به کیتارو اهدا شد.

نمایشگاه هنر انساندوستی با همکاری بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و دفتر برنامه جهانی غذا در تهران با نمایش آثار 100 هنرمند برجسته و صاحب نام هنرهای تجسمی برگزار گردیده که تا نهم آبان ماه ادامه خواهد داشت و عواید حاصل از فروش این آثار به برنامه جهانی غذا و رفع گرسنگی در جهان اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 275524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha