همشهری آنلاین: دکتر عاملی استاد دانشگاه تهران، شاهکار و بزرگترین ظرفیت در اینترنت و روابط عمومی جدید را استقلال همراه با اتصال (به هم پیوستگی) دانست و افزود: استقلال همراه با اتصال، موجب دسترسی‌های مستقل و پیوسته یا اتصال خرد و کلان به پدیده‌های مجازی شده است.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر سعيد رضا عاملي، روز يكشنبه در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، «لايه‌اي بودن» را به عنوان دومين خصيصه در معماري اينترنت و روابط عمومي جديد نام برد و گفت: لايه‌اي شدن به معناي سطح‌بندي نمودن خدمات روابط عمومي است.

وي در ادامه با اشاره به يكپارچه شدن روابط عمومي، گفت: يكپارچه‌سازي از يك منظر يعني قطعه‌هاي پازل را طوري كنار هم بنشانيم كه احترام، موفقيت، احساس عضويت و تعلق و احساس رضايتمندي به سازمان را ايجاد كند.

استاد دانشگاه تهران همچنين در تببين مفهوم «اينترنت همه چيزها» اظهار داشت: اينترنت همه چيزها، يعني اتصال مردم، اشياء، اطلاعات و روندها به اينترنت؛ و يعني اينكه دسترسي در هر زمان و از هر مكان براي همگان و به همه چيزها مقدور باشد.

دكتر عاملي افزود: متأسفانه رويكردمان نسبت به ظرفيت‌ها، به جاي آنكه راهبردي باشد، رويكرد آسيبي است. رويكرد آسيبي، ظرفيت را تبديل به آسيب مي‌كند. وقتي اسير دست انسان بد اخلاق و بي فرهنگ مي‌شويم بايد به ماشين پناه ببريم. ماشين قدرت تبديل عمل صالح به سيستم را دارد؛ سيستمي كه فقط خير انجام مي‌دهد و بدون اعمال سليقه، كار راه مي‌اندازد. در اين فضا بايد به سمت اينترنت همه چيزها برويم.

وي با بيان اينكه هدف انتقال از «وب يك» به «وب پنج» را اجتماعي‌تر و انساني‌تر شدن وب و برداشتن معناي Off و On، و برداشتن مقوله فيزيك و مجاز دانست و افزود: شكاف ديجيتال، شكاف بسيار بزرگي است كه هر روز دارد بيشتر مي‌شود؛ زيرساخت‌هايي كه دنيا براي اين كارها فراهم مي‌كند مستلزم هزينه‌هاي كلان است لذا شكاف ديجيتال، ضرورت سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ در فناوري فضاي مجازي را دوچندان مي‌كند.

عاملي با اشاره به اختصاص 1.5 درصد كل بودجه كشور به فناوري اطلاعات، تخصيص 50 درصدي منابع مالي هلند به اين حوزه را يادآور شد و خاطرنشان كرد: بايد از دولت يك (دولت منفصل) به دولت دو (دولت متصل) برويم. دولت دو، دولت اجتماعي شده است، دولتي است كه دريافت‌كننده را به توليدكننده و همه شهروندان را به شهروندان فعال تبديل مي‌كند. «دولت سه» هم همه جا حاضر است و دولتي كه در اين عرصه قدم بردارد فاخرتر و محترم‌تر است.  

دكتر عاملي همچنين در آغاز سخنانش، ساده‌ترين وجه روابط عمومي را تأمين كننده ارتباط بين دو انسان و دو پديده دانست و گفت: روابط عمومي قدرتمند بايد انسان را درك كند، به انسان احترام بگذارد و تعامل دوستانه و صميمي و معطوف به رضايت با انسان‌ها داشته باشد.

استاد دانشگاه تهران، دامنه ارتباط روابط عمومي‌ها را نه تنها ارتباط با انسان بلكه ارتباط با پديده‌هاي هستي عنوان كرد و روابط عمومي را ارتباط معطوف به احترام و احترام معطوف به رضايت دانست و گفت: رسانه قديم، رسانه شي‌اي بود اما پهنه دريافت، تنظيم، تدوين و توليد در رسانه جديد، پهنه عددي است؛ همچنين پهنه كار روابط عمومي جديد نيز پهنه عددي و مبتني بر محيط رياضي است.

دكتر عاملي همچنين در تشريح خصوصيات روابط عمومي جديد مبتني بر محيط رياضي، گفت: هر جزء ماهيت مستقل دارد و اين استقلالي كه در ماژول‌ها اتفاق مي‌افتد، دسترسي و منطق دسترسي را آسان مي‌كند يعني هم استقلال و هم ارتباط بين مقوله‌ها در آن وجود دارد.

کد خبر 275264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha