همشهری‌آنلاین - امیر عباس تقی‌پور*: امیر انصار که در سال ۹۰ و به دنبال طرح تعالی روابط عمومی در سازمان صداوسیما، به عنوان رئیس اداره طرح وتوسعه روابط عمومی الکترونیک منصوب شده بود در سن ۳۴ سالگی به علت بیماری سرطان درگذشت.

امیر انصار

مرحوم انصار که از دو سال قبل درگیر سرطان روده بود سرانجام روز سه شنبه 6 آبان لقای حق را لبیک گفت و در قطعه 258 بهشت زهرا به خاک سپرده شد. او فارغ التحصیل روابط بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد، مدیر روابط‌عمومی دانشکده صداوسیما و مدیر نظارت و ارزیابی رسانه‌های مجازی سازمان صداوسیما بود.

در مورد ویژگی‌های این مرحوم:

1- امیر عزیز با عشق و علاقه فردی به دنبال استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک در رسانه ملی بود و خوشبختانه توانست ساختار روابط‌عمومی الکترونیک در این سازمان را ترسیم و به تصویب رسانده و خود به عنوان نخستین مدیر روابط‌عمومی الکترونیک منصوب شده و فعالیت کند. انصار تجارب خود را در قالب مقاله‌ای در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک در سال 91 در اختیار علاقمندان قرار داد.

2- تلاش برای ایجاد وفاق، همدلی و هم افزایی میان فعالان روابط‌عمومی از دیگر ویژگی‌های امیر بود. محوریت وی در تشکیل جلسه مشترک رؤسای انجمن‌ها و سازمان‌های فعال روابط‌عمومی با مدیران روابط‌عمومی رسانه ملی شاهد مثال این ویژگی است. همه بر یک کشتی سواریم عنوان یادداشتی از ایشان در شماره اردیبهشت ماه 91 ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در همین زمینه قابل ذکر است.

3- پرکاری و به روز بودن یکی دیگر از ویژگی‌های مرحوم انصار بود. آخرین یادداشت وی که به بهانه تشکیل وزارتخانه روابط‌عمومی توسط گروه تروریستی داعش، با عنوان تروریست‌ها هم به روابط‌عمومی نیاز دارند در پنجاه و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات و تنها حدود دو ماه قبل از مرگش منتشر شد گواهی بر این مدعا است.

4- این مرحوم، شادی‌هایش را با دیگران تقسیم و دردها و غم‌هایش را برای خود حفظ می‌کرد! به غیر از کسانی که با دیدنش متوجه بیماری او می‌شدند، کمتر کسی را در جریان حال و روزهای نامساعد خود قرار داده بود. امیر غیبت فیزیکی خود در مجامع حرفه‌ای و صنفی را هم با حضور مجازی‌ و ارتباطات تلفنی، جبران کرده بود.

5- ...در مراسم سومین روز درگذشت امیر انصار، یکی از مدیران رسانه ملی نکته‌ای در مورد وی و همسرش گفت که به نظرم بیانگر عمق شخصیت وی و شریک زندگیش است. مهریه این دو زوج هنرمند، کتاب بود!

درگذشت وی را به خانواده گرامی ایشان، مدیران و دست‌اندرکاران رسانه ملی و جامعه ارتباطات کشور تسلیت می‌گویم.

* مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات

کد خبر 276788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha