مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

‌رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عصر روز گذشته ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه روزنامه و گروه مجلات همشهری و دیدار و گفت‌وگو با مدیران و خبرنگاران، تعدادی بلبل تهران را در فضای سبز مؤسسه آزاد کرد.

مهربانی؛گمشده جامعه ما

 

2ساعت‌و30دقيقه

به گزارش خبرنگار همشهري، حجت‌الاسلام شهاب مرادي در اين ديدار 150دقيقه‌اي با همراهي مديران ارشد همشهري وارد تحريريه شد و از نزديك در جريان فعاليت دبيران و خبرنگاران گروه‌هاي مختلف روزنامه قرار گرفت. تعدادي از معاونان و مديران ارشد سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و روساي فرهنگسراها هم در اين بازديد حضور داشتند.

شكار واقعا ممنوع!

حجت‌الاسلام مرادي سپس به گروه مجلات همشهري رفت و با سردبيران و خبرنگاران نشريه‌هاي داستان، 24، سرزمين من، ديپلماتيك، جوان، تندرستي، آيه، دانستنيها و... ديدار و گفت‌وگو كرد. وي در اين ديدارهاي كوتاه ضمن تقدير از تلاش‌هاي اعضاي تحريريه گروه مجلات، خواستار همكاري مؤثرتر برخي نشريه‌ها ازجمله سرزمين من در راستاي همگاني‌تر كردن بحث شكار ممنوع شد.

رهاسازي بلبل تهران

بخش تماشايي حضور ديروز حجت‌الاسلام مرادي و هيأت همراه در همشهري، رهاسازي تعدادي بلبل تهران يا همان بلبل خرما در فضاي سبز مؤسسه بود. اين اقدام در راستاي ويژه‌برنامه «تهران پرنده دارد» سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بود كه از مدتي پيش در فرهنگسراها و بوستان‌هاي تهران آغاز و با استقبال خوب شهروندان به‌ويژه خانواده‌ها‌ و كودكان و نوجوانان همراه شده است.

اهداف مشترك دوجانبه

پس از آزاد كردن چند بلبل تهران در هواي پاييزي و پاك پايتخت، مديران روزنامه همشهري در سالن كنفرانس مؤسسه ميزبان رئيس و مديران سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران شدند. مديرعامل مؤسسه در ابتداي اين نشست با اشاره به اهداف مشترك همشهري و سازمان فرهنگي هنري، آمادگي مؤسسه تحت مديريت خود را براي همكاري گسترده‌تر در اجراي برنامه‌هاي ارزشي و هدفمند سازمان اعلام كرد.

مظلوميت رسانه‌اي

مهدي ذاكري درباره مظلوميت رسانه‌اي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در بحث آموزش موسيقي گفت: بسياري از افراد و رسانه‌ها در موضوع ساماندهي آموزش موسيقي در فرهنگسراها نادانسته وارد يك جريان تقابل شدند و در نهايت هم مشخص شد حق با كدام گروه بوده است. به‌نظر من، شما در اين ماجرا طرف برنده بوديد و حالا همه مي‌دانند اولويت دادن به موسيقي فاخر و نظام‌مند كردن بحث آموزشي اقدامي درست و اصولي بوده است.

ديدار اميدبخش و انگيزه‌آفرين

حجت‌الاسلام مرادي هم با اشاره به ديدار اميدآفرين و انگيزه‌بخش خود با مديران و روزنامه‌نگاران همشهري، از اهداف و برنامه‌هاي آينده سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت. وي داشتن پيوست رسانه‌اي را يكي از شرايط و لوازم موفقيت حركت‌هاي فرهنگي دانست و افزود: بسيار اميدوارم پس از اين ديدار همكاران من در سازمان بتوانند از توان عظيم رسانه‌اي مؤسسه همشهري براي پيشبرد اهداف خود بهترين بهره را ببرند.

حمايت خانواده‌ها و كودكان

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران درباره موضوع آزادسازي پرندگان هم گفت: به‌نظر من هيچ‌كس نيست كه از ديدن پرواز پرندگان قفسي در آسمان خوشحال نشود و اقدام سازمان در مهرباني با پرندگان، بايد با يك حركت رسانه‌اي تبديل به فرهنگ شود. در چند هفته‌اي كه از رهاسازي پرندگان به‌ويژه بلبل تهران در فرهنگسراها و بوستان‌هاي تهران مي‌گذرد، همه شهروندان و خانواده‌ها از اين حركت حمايت و در آن مشاركت كرده‌اند.

برنامه‌هاي آينده

حجت‌الاسلام شهاب مرادي درباره ديگر برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: ما در آينده نزديك برنامه‌هايي به‌ويژه براي نسل جوان تدارك ديده‌ايم كه اطلاع‌رساني سريع و دقيق آنها نياز به حمايت رسانه‌اي دارد. برنامه‌هاي ما در ادامه كارهايي چون «مادران چشم به راه» است و معتقديم فرهنگ‌سازي و نهادينه شدن اينگونه كارها جز با يك حركت همه‌جانبه و هماهنگ رسانه‌اي ميسر نمي‌شود.

وي با اشاره به شعار «تهران؛ شهر مهرباني»، مهرباني را حلقه گمشده شهر دانست و اقدام‌هايي نظير آزادسازي پرندگان را در راستاي ترويج نگاه مهربان شهروندان به يكديگر و در ادامه به تمام موجودات جاندار ارزيابي كرد. مرادي گفت: امتداد نگاه مهربان به پرندگان قفسي همان مهرباني شهروندان با يكديگر خواهد بود.

 

کد خبر 275173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha