شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

شهرداری تهران به‌صورت ویژه به امور جانبازان و خانواده شهدای پایتخت رسیدگی می‌کند و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است. این خبری بود که شهردار تهران در مراسم بزرگداشت آیت‌الله اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب و شهدای منطقه ۲بر آن تأکید کرد.

شهردار تهران-قالیباف


به گفته محمدباقر قاليباف، فهم اين كلام عميق مقام معظم رهبري مبني بر اينكه «زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا كمتر از شهادت نيست» اين است كه تنها راه تداوم انقلاب اسلامي همچون پيروزي انقلاب و دوران دفاع‌مقدس كه سراسر افتخار براي هميشه تاريخ اين ملت است، راهي جز تداوم فرهنگ جهاد و شهادت نيست.

قاليباف در مراسم بزرگداشت سي و دومين سالگرد شهادت چهارمين شهيد محراب برگزاري مراسم يادواره شهدا را به معني انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل‌هاي ديگر دانست و تصريح كرد: اين شهدا در عين اينكه حرف خوب مي‌زدند، عمل صالح نيز داشتند؛ شهداي ما جزو كساني بودند كه صالح مصلح بودند به‌نحوي كه خودشان صالح بودند و براي اصلاح جامعه هم حركت مي‌كردند؛ در اين شرايط دادن جان هم براي آنها راحت است. آنها وقتي براساس فرهنگ قرآني تربيت شدند، اين فرهنگ را بيان كرده و آن را در عمل خود نيز پياده كردند.آنگونه كه شهردار پايتخت اظهار كرده، اگر اين انقلاب به پيروزي رسيد به بركت مردان بزرگي نظير شهيد اشرفي اصفهاني بود و اگر تشيع اين افتخار را پيدا كرد كه بعد از بيش از هزار سال در سايه يك نظام اسلامي و ولايي باشد، به بركت امام راحل (ره) است. اين مرد الهي كه جز براي خدا كلامي نگفت و گامي برنداشت و اين چنين در مقابل ظالمين ايستاد؛ خداوند نيز چنين عزتي به او داد و اين نعمت بزرگ جمهوري اسلامي را به ما عطا كرد اما گاهي در گيرودار مسائل مادي و زندگي و در سختي‌ها و مشكلات روزمره عظمت انقلاب اسلامي از ياد ما مي‌رود.

قاليباف با اشاره به ديدار اخير خود با يكي از چهره‌هاي برجسته علمي و اسلامي تشيع، گفت: ايشان من را نصيحت مي‌كرد و مي‌گفت با همه اشكالات و انتقاداتي كه امروز به‌كار ما در اين وضع كشور وارد است ولي يقين بدان كه در اين كره خاكي اگر حكومت، دولت و ملتي باشد كه مورد توجه خاص حضرت ولي عصر(عج) باشد، اين حكومت، ملت و جامعه است؛ اما بايد تلاش كنيم و باورمان شود كه اين جامعه، حكومت، نظام و قدرت متعلق به محرومان و فقراست. يادمان باشد امام خميني(ره) با افتخار فرمودند كه يك موي كوخ‌نشينان را به كاخ‌نشينان نمي‌دهيم. قاليباف همچنين با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد اشرفي اصفهاني، وي را مظهر يك عالم عامل دانست و گفت: مردم شناسي و مردم‌داري از ويژگي‌هاي آيت‌الله اشرفي اصفهاني بود. اين علماي بزرگوار، امام(ره) و شهدا به ما ياد دادند كه زهد اسلامي در بطن مردم و امت است و نه در يك عزلت‌نشيني، حاشيه‌نشيني و صرف عبادت خشك و خالي از سر تكرار و عادت انجام دادن اين. اين فرهنگ جهاد و شهادت است كه بايد در اين نشست‌ها بيان شود؛ اينجاست كه عنوان مي‌شود ياد و نام شهدا كمتر از شهادت نيست تا آنها براي ما متذكر شوند كه چه امانتي در دست ماست و اين امانت را فراموش نكنيم. بخش ديگر از سخنان شهردار تهران درخصوص مسائل مربوط به شهر تهران بود. وي در اين‌باره گفت: با افتخار مي‌گويم كه نوكري مردم را مي‌كنيم و اين حق مردم است كه وقتي من را به‌عنوان شهردار مي‌بينند، با هر سليقه و گرايشي و حتي طلبكارانه با من صحبت كنند، اگر ثوابي هم براي آخرت ما باشد همين چيزهاست. همه سعي من نيز بر اين است كه بتوانم بخشي از مشكلات مردم را نسبت به تواني كه دارم تا جايي كه قوانين و مقررات اجازه مي‌دهد، گره‌گشايي كنم.

برخورد با كارشكنان

شهردار تهران به بخشي از مشكلات موجود در دره اسلام آباد اشاره كرد و گفت: امام جماعت دره اسلام آباد بارها و بارها مي‌گفت كه اين مردم مستضعف هستند، بعضي از آنها غيرقانوني خانه خود را ساخته‌اند و سند ندارند اما تو را به خدا رسيدگي كنيد و اين مردم را از اينجا نجات دهيد. با پيگيري‌هاي مجدانه توانستيم اين محدوده را در طرح قرار دهيم و پس از تأمين بودجه، اين طرح را اجرا كنيم، اما هم‌اكنون بعضي عنوان مي‌كنند كه زمين را از ما ارزان مي‌خرند. اين در حالي است كه تا پيش از اين برخي مي‌گفتند قيمت زمين‌ها مهم نيست؛ ما در اينجا امنيت نداريم و بچه‌هاي ما بزرگ شده‌اند، تنها اين محدوده را تعيين تكليف كنيد. اين در حالي است كه زمين در حاشيه رودخانه، بي‌سند و بدون پروانه ساخت است اما عده‌اي مي‌گويند اينجا ديگر دره نيست بلكه سعادت آباد است و متري چند ميليون تومان ارزش دارد. وي تأكيد كرد: ما هر چه در توان داريم را انجام خواهيم داد اما حتما كارشكنان و افرادي هستند. خدا از من نگذرد و در آخرت من را مورد بخشش خودش قرار ندهد اگر برايم مشخص شود كه كسي در شهرداري تهران كاري غيرقانوني كرده است اما با او برخورد نكنم.

معضلات اشتغال در پايتخت

تأكيد بر مشكل اشتغال جوانان تهراني بخش ديگر از سخنان شهردار پايتخت بود. به گفته قاليباف، بيش از 95درصد مردم كار را براي اشتغال و كسب درآمد مي‌خواهند اما گاهي اوقات كار براي پول هم نيست؛ بلكه خانواده‌هايي هم هستند كه از لحاظ مالي برخوردارند و مي‌گويند نياز مالي نداريم اما فرزند ما تحصيل كرده است و نمي‌تواند بيكار باشد. آنها حتي مي‌گويند كه به‌نحوي فرزند من را در شهرداري استخدام كن و من پول حقوق او را به شما مي‌دهم اما بچه‌ام نفهمد كه من اين پول را دادم تا احساس كند آخر‌ماه خودش اين پول را كسب مي‌كند. معضل اشتغال حتي تا مادري ادامه دارد كه رماتيسم گرفته است و در خانه مردم كار كرده تا فرزندانش در دانشگاه درس بخوانند اما آنها در خانه بيكار هستند.

 

کد خبر 275061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha