همشهری آنلاین: شهردار تهران از احداث تالار بزرگ شهر تهران و سرای قرآن خبر داد و گفت: می‌توانیم تدابیری بیندیشیم تا تغییر کاربری ساختمان‌های اداری موجود در محدوده اراضی عباس‌آباد انجام شود.

ghalibaf

ه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره برداری از پل طبیعت که عصر امروز با حضور معاون فنی و عمران، مدیرعامل سازمان پارک‌ها، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و جمع دیگری از مدیران و مسئولان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: این پل بزرگ‌ترین پل پیاده‌رو در کشور است و زمانی که چنین پروژه‌هایی را می‌بینیم به این باور می‌رسیم که وقتی معنویت کنار تخصص قرار می‌گیرد چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد.

وی افزود: بخشی از مجموعه 500 هکتاری عباس‌آباد مربوط به مسائل مذهبی یعنی مصلای امام خمینی(ره)، بخشی دیگری از آن مربوط به حوزه‌ فرهنگی یعنی باغ کتاب، کتاب‌خانه بزرگ عمومی شهر، فرهنگ‌سراهای متعدد و به‌زودی تالار بزرگ شهر و موزه جواهرات است و در واقع جنبه فرهنگی دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: از رهبر معظم انقلاب تشکر ویژه‌ای دارم چراکه اگر عنایت و دستور ویژه ایشان مبنی بر جلوگیری از ساخت ساختمان‌های اداری در این محدوده نبود شاید دیگر مردم شاهد چنین فضای باز و بانشاطی نبودند زیرا قرار بود همه بخش‌های دولتی در این محدوده مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت ایشان و تلاش و مقاومتی که در مجموعه شهرداری وجود داشت ایجاد تفرجگاه در این محدوده در اولویت قرار گرفت.

قالیباف با اشاره به اینکه در مجموعه اراضی عباس‌آباد یا همه بخش‌ها بهره برداری شده‌اند یا در مرحله طراحی قرار دارند، گفت: دو مجموعه دیگر باید به اجرا درآید که درباره یکی از آنها یعنی تالار بزرگ شهر تهران مکان‌یابی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با همکاری شورای شهر آن را در این دوره به اتمام برسانیم چرا که نیازمند چنین تالاری در شهر تهران هستیم و برای طراحی آن از مشاوران بزرگ دنیا نیز بهره‌مند شده‌ایم.

وی گفت: دومین مجموعه‌ای که باید اجرای آن آغاز شود سرای قرآن است که شامل مجموعه بزرگ قرآنی با بخش‌های آموزشی، موزه، دانشکده و سالن مناسب و خوبی برای برگزاری مسابقات قرآنی با معماری اسلامی و ایرانی می‌شود.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم نیز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ساختمان‌های ناهمگونی که کنار مجموعه اراضی عباس‌آباد قرار گرفته است، اظهار داشت: این ساختمان‌ها متعلق به سال‌های دور است و امکان تخریب آنها وجود ندارد. اما می‌توانیم تدابیری بیندیشیم تا تغییر کاربری این ساختمان‌ها انجام شود و آنها را تبدیل به مراکز فرهنگی و هتل‌های گردشگری کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره علت نام‌گذاری این پل به نام طبیعت، گفت: در ساخت شکل ظاهری این پل سعی شده ناهمگونی با طبیعت وجود نداشته باشد ضمن اینکه طراح آن برگرفته از شکل یک درخت است. کنار این پل هفت هزار مترمربع فضای سبز کار شده، از این رو نام طبیعت را برای آن برگزیده‌ایم.

قالیباف در پایان در پاسخ به پرسشی درباره علت تأخیر در افتتاح این پل، گفت: دلیل آن دقت در ساخت و همچنین بهره‌مندی از مشاور خارجی بوده است.

کد خبر 274658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha