همشهری‌آنلاین: رییس جمهوری در دیدار مادر شهیدان محمدعلی و مهدی جابری که می‌گفت امروز نیز حاضر است همه جان و مال خود و خانواده‌اش را نثار راه اسلام و انقلاب کند، گفت: لحظه، لحظه صبر شما در طول سال‌هایی که فرزندانتان شهید شده‌اند، همراه با رضا و خشنودی بوده و این صبر و رضا ان‌شاء الله نزد خداوند پاداش عظیمی دارد.

رییس جمهوری در دیدار مادر شهیدان محمد علی و مهدی جابری

به گزاش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی همانند چهارشنبه‌های هر هفته یکسال گذشته باز هم به دیدار خانواده شهیدی رفت که دو فرزند رشید خود را در سن ۲۲ و ۱۷ سالگی نثار راه اسلام و انقلاب کردند و ۱۰ سال است که پدر این شهیدان نیز به فرزندانش پیوسته است.

وقتی رییس جمهوری درباره تاریخ شهادت دو فرزند این مادر از او پرسید حاج خانم جابری لحظه‌ای در ذکر تاریخ شهادت دو پسرش درنگ نکرد و گفت که محمدعلی پسر بزرگم پانزدهم دی سال ۶۰ شهید شد و مهدی چهاردهم آبان ۶۲ و چنان به سرعت و دقت تاریخ کشف پیکر شهید محمدعلی که یکسال بعد به دست خانواده رسیده است را ذکر کرد که گویی این واقعه ساعتی قبل رخ داده و او به دقت همه جزئیات را به خاطر دارد.

دکتر روحانی در این دیدار خطاب به مادر و خانواده شهید گفت: خداوند به شما توفیقی عطا کرده که بسیار ارزشمند است و آن اعطای فرزندان برومند و شایستگی شما در تربیت این فرزندان در راه دفاع از کشور و انقلاب اسلامی است.

رییس جمهوری با بیان اینکه دفاع مقدس مسیری برای تعالی بود که امام راحل آن را به ما نشان داد، افزود: تربیت شما به گونه‌ای بوده است که این فرزندان را به صراط مستقیم هدایت کرده تا در راه اسلام و انقلاب به فیض شهادت نائل آیند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه شما و همه پدران و مادران شهدا سال‌ها بر فراق فرزندان عزیز خود با افتخار صبر ورزیده‌اید، اظهار داشت: لحظه لحظه صبر شما در داغ فرزندانتان از آنجا که همراه با خشنودی و رضا و شکر در پیشگاه خدا بوده است برای شما اجری عظیم دارد و ان‌شاء‌الله این فرزندان حتماً شفیع شما در روز قیامت بوده و ما امید داریم که آنان شفاعت ما را نیز در پیشگاه خدا بنمایند.

رییس جمهوری تصریح کرد: ایثارگری شما و فرزندانتان که امام راحل را تنها نگذاشتید بسیار بسیار بزرگ است، چرا که حضور فرزندان شما در جبهه‌ها و فداکاری‌های آنان و شما باعث شد دشمن از دستیابی به این آب و خاک مأیوس شود و اگر نبود این فداکاری‌ها در جبهه‌ها و صبر و ایستادگی شما والدین شهدا دشمن از تداوم حمله به ایران ناامید نمی‌شد.

دکتر روحانی گفت: همه آنها که امروز در منطقه در مسیر ایثار و مقاومت، پایمردی می‌کنند در سایه ایثار شما و فرزندانتان است که این مسیر را یافته‌اند و اگر امروز در لبنان و سوریه و عراق شاهد ایثارگری و فداکاری در برابر ظلم، هستیم مرهون شهدایی است که این مسیر را در برابر همه آیندگان گشوده‌اند.

رییس جمهوری اضافه کرد: شما مادران و پدران شهدا برای صبر جزیلی که داشته‌اید اجر بزرگی نزد خدا دارید و از خداوند متعال می‌خواهم که مقام شهدای شما را متعالی گردانیده و آنان را در جوار شهدای کربلا محشور نماید.

دکتر روحانی با اشاره به نزدیکی ماه محرم اظهار داشت: ان شاء الله همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس در کنار شهدای کربلا قرار بگیرند و خداوند به ما نیز توفیق قدردانی از آنها و ادامه دادن راه آنان را عطا نماید.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز امام راحل در کنار ما حضور ندارد اما مقام معظم رهبری همان مسیر و راه هدایت را به مردم نشان می‌دهند و مردم ما نیز به همان خوبی مردم زمان امام هستند و اگر خدای ناکرده مشکلی برای کشور پیش بیاید خیل انبوه جوانان مسیر شهدای دفاع مقدس را ادامه خواهند داد.

در این دیدار مادر شهیدان جابری نیز با ابراز خرسندی و تشکر از رییس‌ جمهوری برای زنده نگاه داشتن یاد شهیدان و خانواده شهدا گفت: من فقط از این مسأله افسوس می‌خورم که چرا پسران بیشتری نداشتم که تقدیم راه انقلاب و اسلام بکنم و امروز نیز حاضرم جان و مال خود و خانواده‌ام را در راه اسلام، انقلاب، رهبری عزیزمان فدا کنم.

شهید محمدعلی جابری در سال ۶۰ در منطقه گیلان غرب و برادرش مهدی در سال ۶۲ در عملیات والفجر ۴ و در منطقه عملیاتی کانی مانگا به شهادت رسیده‌اند و حاج‌غلام‌رضا جابری پدر این شهیدان نیز ده سال قبل به فرزندان شهیدش پیوسته است.

کد خبر 274954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha