همشهری آنلاین: همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری های قومی و مذهبی است

به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری، اشرف غنی احمدزی رئیس‌ جمهور افغانستان در تماس تلفنی، عید سعید قربان را به حسن روحانی رئیس‌ جمهور و ملت ایران تبریک گفت.

در این مکالمه تلفنی که عصر یکشنبه انجام شد، طرفین با تأیید ضرورت حسن همجواری، بر تداوم دوستی میان مردم ایران و افغانستان تأکید کردند.

رئیس‌ جمهور با بیان رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تأمین منافع مردم افغانستان شد.

روحانی با بیان مواضع کشورمان درباره امضای توافق امنیتی و ذکر این نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد، امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری های قومی و مذهبی است.

رئیس‌ جمهور کشورمان با اشاره به ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهار امیدواری کرد که تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی‌ها لطمه نزند.

روحانی در خاتمه برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان آرزوی توفیق و ثبات و امنیت کرد.

اشرف غنی احمدزی رئیس‌ جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.

وی افزود: همان طور که مطرح کردید افراط‌گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها بر علیه آن اقدام کنیم.

رئیس‌ جمهور افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی در آن کشور اظهار داشت: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.

کد خبر 274037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha