سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتدا به ویروس ابولا را گزارش نکرده‌اند.

به گزارش مهر، دكتر سيدعلي مرعشي كه هم‌اكنون در مكه‌مكرمه به سر مي‌برد، حال عمومي حجاج را خوب توصيه و تصريح كرد كه هيچ بيماري فراگيري در ميان آن‌ها مشاهده نشده است.

دكتر محمدجعفر صادقي مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي معاونت بهداشت خراسان رضوي از بهره‌گيري از دستگاه تب‌سنج ليزري در فرودگاه مشهد براي تشخيص بيماري ابولا و كرونا خبر داد.

رئيس مركز پزشكي حج در اين‌باره گفت: اين يك روند هميشگي است و وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت مردم اقداماتي را در مبادي ورودي انجام مي‌دهد.

وي افزود: علاوه بر اين توصيه‌هاي به مسافران ارائه مي‌گردد كه در صورت داشتن علايم بيماري، از روش پيگيري درمان آن‌ مطلع شوند.

در اواخر سال ۹۲ و اوايل سال ۹۲ موضوع بيماري كرونا نيز مطرح شد كه ظاهرا وضعيتي موسمي داشت و از ۱۹ تيرماه تاكنون هيچ بيمار مبتلا به كرونا در عربستان مشاهده نشده است.

دكتر محمدمهدي گويا رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت هم پيش از شروع عمليات حج تمتع ۹۳ اظهار داشته بود که احتمال ابتلاي زائران ايراني به ويروس ابولا بسيار بعيد است.

کد خبر 274751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha