همشهری آنلاین: نماینده ویژه سازمان ملل در امر مقابله با ابولا ابراز امیدواری کرد که شیوع این بیماری ظرف سه ماه آینده کنترل شود.

ابولا

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، «دیوید نابارو» گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس ابولا به طور تصاعدی در حال افزایش است، اما افزایش سطح آگاهی عمومی در جوامع آفریقای غربی در تحت کنترل در آوردن شیوع این ویروس اثر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: مردم در مناطق غربی آفریقا اکنون متوجه شده‌اند که قرنطینه کردن افراد مبتلا، بهترین راه جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری است.

تا کنون بیش از هشت هزار و 300 مورد ابتلا به ویروس ابولا ثبت شده که به مرگ حدود نیمی از مبتلایان انجامیده است.

اغلب قربانیان تا کنون در غرب آفریقا و بخصوص سه کشور گینه، لیبریا و سیرا لئون بوده اند، اما ویروس ابولا در نیجریه، سنگال، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا هم تایید شده است.

اکنون مسافرانی که از کشورهای لیبریا، سیرا لئون و گینه وارد فرودگاه کندی شهر نیویورک می‌شوند مورد ارزیابی پزشکی قرار می گیرند.

این اقدام مدیران فرودگاه نیویورک پس از مرگ یک نفر در اثر ابتلا به ابولا در ایالت تکزاس صورت گرفت.

ویروس ابولا از طریق تماس با مایعات بدنی فرد یا حیوان مبتلا، مثل بزاق دهان و یا خون، منتقل می‌شود و سبب تب همراه با خونریزی، ضعف، درد ماهیچه ها، تهوع، اسهال و در نهایت مرگ در اثر خونریزی داخلی می‌شود.

دکتر توماس فریدن، رییس مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها در آمریکا، پیشتر گفته بود که شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا از زمان ظهور بیماری ایدز تا کنون بی سابقه بوده است.

او هشدار داد که دنیا باید با سرعت و جدیت بیشتری برای مقابله با ویروس ابولا دست به کار شود تا با یک ایدز دوم مواجه نشود.

سازمان ملل برای مبارزه با ویروس ابولا در غرب آفریقا خواستار بیش از یک میلیارد دلار بودجه شده است.

کد خبر 274636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha