همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت‌ در زمین در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است٬ گفت: برنامه‌‌های وزارت راه و شهرسازی بر مهار قیمت زمین و مسکن بی تاثیر نبوده است.

عباس فلاحی باباجان

عباس فلاحی باباجان در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران درباره کاهش 10 درصدی قیمت زمین تهران در بهار 93 نسبت به سال گذشته٬ گفت: پس از اتفاقاتی که در دولت گذشته در بخش مسکن رخ داد و شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بودیم٬ ثبات قیمت‌ها و حتی کاهش آن در یک سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار درباره اجاره بها نیز شاهد ثبات بودیم٬ تصریح کرد: افزایش 5درصدی و تمدید قرارداد‌ها در بازار اجاره نشانگر برنامه‌ریزی وزارت راه شهرسازی در بحث مسکن است.

وی ادامه داد: جو روانی که پس ازمطرح شدن طرح‌هایی مانند مسکن اجتماعی و صندوق پس انداز مسکن در جامعه ایجاد شد٬ زمینه‌ساز کاهش قیمت‌ و ثبات در این بازار بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن شاهد کاهش قیمت زمین و مسکن خواهیم بود٬ افزود: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن٬ تنظیم طرح‌هایی برای احیا بافت‌های فرسوده و آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر از جمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که همگی در کاهش قیمت‌ها٬ ایجاد جو روانی مناسب و ثبات قیمتی در حوزه زمین و مسکن موثر است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها شاهد کاهش بیش از این قیمت‌ها در بازار مسکن باشیم.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت فروش هر مترمربع زمین مسکونی تهران در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۱۰.۱ درصد کاهش یافت.

کد خبر 274543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha