همشهری آنلاین: با توجه به پایین‌بودن قدرت خرید مردم و بالا‌بودن قیمت اوراق مسکن باید به کمک این بخش شتافت.

ایسنا نوشت: ایرج رهبر رییس کانون انبوه‌سازان تهران درباره‌ افزایش قیمت تسهیلات بانکی طی هفته‌های اخیر اظهار کرد: این امر نشان‌دهنده‌ی آن است که نیاز به تسهیلات بانکی در بازار مسکن وجود دارد و قدرت خرید مردم نسبت به قیمتی که در حال حاضر وجود دارد، پایین است.

وی افزود: با توجه به این‌که کمبود دربازار مسکن باید تامین شود و برای این امرمردم نیاز به تسهیلات بانکی دارند.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران با بیان این‌که این میزان افزایش قیمت تا جایی که معقول باشد، قابل پذیرش است، تصریح کرد: با توجه به پایین‌بودن قدرت خرید مردم و بالا‌بودن قیمت مسکن باید به کمک این بخش شتافت.

رهبر با اشاره به این‌که قیمت مسکن اگر گران‌تر هم شود بهتر است که اقدام برای خرید صورت گیرد، افزود: تغییری تا سه ماه آینده در بازار مسکن ایجاد نخواهد شد و رکود همچنان ادامه خواهد داشت.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران در ادامه درباره‌ی پرداخت وام 80 میلیون تومانی اظهار کرد: با تزریق منابع مالی جدید به بازار مسکن می‌توان توقع تغییر را در این بازار داشت.

وی تاکید کرد: بانک‌ها با توجه به اعتباری که تخصیص می‌دهند و وسعت پرداخت آن می‌توانند در بازار مسکن تحول ایجاد کند ولی اگر پرداخت این میزان وام به افراد کمی را شامل شود، نمی‌توان انتظار تحولی را در این بخش داشت.

رهبر با بیان این‌که باید دید در برگیری وام 80 میلیون تومانی چه میزان است و چقدر بانک‌ها می‌توانند به افراد بیشتری پرداخت کنند، تصریح کرد: به همان میزان می‌توان توقع خروج بازار مسکن از رکود را داشت.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران خاطر نشان کرد: اگر به تعداد قابل قبول و معقولی این وام اختصاص یابد می‌توان انتظار اتفاقات خوبی در بازار مسکن را داشت.

کد خبر 272995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha