همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ملل از کشورهای جهان خواست به یاری شهروندان کرد در کوبانی واقع در شمال سوریه بشتابند.

آخرین خبرهای رسیده باوجود مقاومت سرسختانه کردها، حاكي از نفوذ  اعضاي دولت اسلامی دست‌کم از سه محور به درون شهر کوبانی است و اشغال بخش‌هایی از شهر.رسانه‌هاي خارجي از اهتزاز پرچم سياه‌رنگ داعش بر فراز برخی ساختمان‌ها در كوباني خبر داده‌اند.

بان كي مون ،دبيركل سازمان ملل در فراخوانش، حمایت از ساکنان کرد کوبانی را ضروری خوانده و تصریح کرده نگران سرنوشت شهروندان کوبانی است و حوادث را به دقت دنبال می‌کند.

نبرد خياباني در كوباني در حالي در جريان است كه داوطلبان حمايت از محافظان شهر براي رفتن به كوباني از خاك تركيه دچار مشكل‌اند و تانك ها و نيروهاي نظامي تركيه خط مرزي را محاصره كرده و بسته‌اند.دولت ترکیه اعلام کرده خواهان کمک به شهروندان کوبانی است، اما در حال حاضر شرایط برای اعزام سریع نیروهای زمینی برای مقابله با تروریست‌ها فراهم نیست.

اين درحالي‌است كه برخي رسانه‌ها از معامله دولت تركيه با داعش مبني بر آزاد كردن 180 عضو اين گروه تروريستي دربرابر آزادي ديپلمات‌ها و شهروندانش خبر داده‌اند.

دولت تركيه اين موضوع را رد كرده‌است اما رجب طيب اردوغان ،رئيس‌جمهور اين كشور گفته‌است مهم نيست مبادله‌اي انجام شده يا خير مهم اين است كه اين افراد با خانواده‌هايشان سالم به كشور برگشته‌اند.

به گزارش كوريه‌ر،از سوي ديگر كردهاي ساكن كشورهاي مختلف اروپايي براي جلب حمايت جهاني از مردم كوباني به‌طور نمادين در برخي كشورها از جمله هلند،بلژيك و آلمان بخش‌هايي را اشغال كردند تا همبستگي‌شان را با ردم اين شهر در شمال سوريه نشان دهند.

پليس لاهه،بروكسل،كلن و بن از مسالمت‌آميز بودن اين اعتراض‌ها خبر داده‌اند.

کد خبر 274203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha