چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در میانه مقاومت فزاینده با راهبرد جنگی آمریکا، جورج بوش بار دیگر خروج سریع نیروهای این کشور از خاک عراق را رد کرد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، رییس جمهور آمریکا در جریان دیدار از مقر هوایی در چارلستون گفت در صورت وقوع چنین امری، این تهدید وجود دارد که شبکه تروریستی القاعده و پیروان عراقی‌اش، این کشور را به عنوان محل تکثیر خشونت به سراسر جهان استفاده خواهند کرد.

وی دوباره در این باره به اطلاعات جاسوسی که در اختیار آمریکاست، استناد کرد. در همین حال وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که طرح‌های اولیه‌ای در این باره وجود دارد که ماموریت ارتش آمریکا را برای دو سال دیگر در عراق تمدید می‌کند.

رییس جمهور آمریکا با ارایه اطلاعات طبقه‌بندی شده تلاش کرد نشان دهد که عملیات القاعده در عراق تهدیدی مستقیم علیه آمریکا به شمار می‌آید. وی همچنین از درخواست قانونگذاران کنگره برای خروج  نیروهای آمریکایی از عراق انتقاد کرد.

بوش گفت: من اطلاعاتی  ارایه داده‌ام که رابطه میان القاعده و خشونت های عراق را نشان می دهد. برخی می گویند عراق بخشی از جنگ بزرگ در مبارزه با تروریسم نیست. آنها ادعا می‌کنند سازمانی که القاعده عراقی نامیده می شود، یک پدیده عراقی است و مستقل از اسامه بن لادن است و علاقه ای برای حمله به آمریکا ندارد، اما اخباری از حضور اسامه بن لادن در عراق به گوش می رسد.

در همین حال، سازمان های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند زمانی که آمریکا در مارس 2003 میلادی به عراق حمله کرد، القاعده هیچ شبکه فعالی در عراق نداشت.

کد خبر 27417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز