دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه12 شهریور) در یک سفر غیر منتظره وارد یک پایگاه نظامی صحرایی در غرب عراق شد.

به گزارش آسوشیتدپرس در این سفر کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه‌ آمریکا و استفان هادلی مشاور امنیت ملی بوش، وی را همراهی می‌کنند.

از نکات حائز اهمیت این سفر این است که رابرت گیتس وزیر دفاع، ژنرال پیتر پیس رییس ستاد مشترک ارتش، ویلیام فالون فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه و ژنرال دیوید پترائوس منتظر دیدار با بوش در این پایگاه نظامی در استان الانبار خواهند بود. هواپیمای ایر باس رئیس‌جمهور آمریکا به جای بغداد مستقیماَ به استان الانبار رفت. 

در همین حال، جف مولر یک سخنگوی پنتاگون، اعلام کرد که این ‌یک نشست مهم میان مشاوران نظامی بوش و مقامات ارشد عراقی قبل از تصمیم‌گیری رییس‌جمهور ‌آمریکا درباره‌ی ادامه‌ی فعالیت‌ها در عراق است.

سفر بوش به عراق در حالی صورت گرفته است که نیروهای انگلیسی از آخرین پایگاه خود در شهر بصره در حال خارج شدن هستند. از سوی دیگرقرار است ژنرال دیوید پترائوس فرمانده‌ نیروهای آمریکایی در عراق و رایان کروکر سفیر آمریکا در این کشور ظرف چند روز آینده گزارش خود از عملکرد طرح افزایش نیروهای آمریکایی و همچنین اوضاع فعلی عراق را به کنگره‌ی آمریکا ارایه کنند.

دموکرات‌های مخالف که کنترل سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند، ماه‌هاست که خواستار تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

کد خبر 30495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز