همشهری آنلاین: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری یک‌ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۰۰ جلد قرآن چاپ شده که نسبت به سه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: علت این رشد چاپ قرآن، رونق یافتن جلسات آموزش قرآن است.

به گزارش فارس، احمد حاجی‌شریف با اشاره به افزایش تیراژ چاپ قرآن کریم نسبت به سه سال گذشته، افزود: در 6 ماه نخست سال جاری تعداد مجوز‌ها و تیراژ چاپ قرآن کریم رشد قابل توجهی داشته که یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش، ثبات قیمت کاغذ و نیاز به قرآن کریم است.

وی به تعداد مجوزهای قرآن کریم در 6 ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت 141 مجوز به تیراژ یک میلیون و 176 هزار و 900 جلد قرآن کریم صادر شده است که با توجه به مدت مشابه سال گذشته که 940 هزار و 900 جلد قرآن کریم به چاپ رسید، شاهد افزایش چاپ 236 هزار جلدی قرآن کریم بودیم.

حاجی‌شریف با اشاره به آمار تعداد قرآن‌های چاپ شده در 6 ماه نخست سال جاری، ادامه داد: در فروردین‌ ماه سال جاری 11 مجوز به تیراژ 84 هزار جلد، در اردیبهشت‌ ماه 38 مجوز به تیراژ 340 هزار و 800 جلد، در خرداد ماه 26 مجوز به تیراژ 178 هزار جلد، در تیر ماه 20 مجوز به تیراژ 210 هزار و 600 جلد، در مرداد ماه 24 مجوز به تیراژ 222 هزار و 500 جلد و در شهریور ماه سال جاری 22 مجوز به تیراژ 141 هزار جلد قرآن کریم صادر شده است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با بیان اینکه افزایش جلسات قرآنی در مناطق مختلف کشور باعث نیاز بیشتر به کتاب قرآن می‌شود، تصریح کرد: با افزایش جلسات قرآنی، نیاز به چاپ قرآن افزایش یافته است؛ به همین جهت ناشران با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به چاپ قرآن کریم می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم حمایت‌های دولتی از نشر و چاپ قرآن کریم گفت: دولت باید به هر شیوه‌ای که شده از چاپ قرآن حمایت کند تا از این طریق فعالیت‌های قرآنی در جامعه گسترش یابد.

حاجی‌شریف با بیان اینکه در سال جاری 20 هزار جلد قرآن کریم با کمک خیران قرآنی به چاپ رسیده است، خاطر نشان کرد: تاکنون 20 هزار جلد قرآن کریم که با کمک‌های مردمی به چاپ رسیده بود، در مناطق مختلف کشور توزیع شد؛ 15 هزار جلد قرآن دیگر نیز در دست انتشار است که تا پایان سال جاری در مناطق محروم و روستایی کشور توزیع خواهد شد.

کد خبر 274080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha