همشهری آنلاین: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به کاهش ۴۰ هزار نسخه‌ای قرآن در تیر ماه ۹۳ نسبت به سال گذشته، گفت: بیشتر مجوزهای صادر شده برای قرآن‌هایی به خط عثمان‌طه است.

به گزارش ایسنا، احمد حاجی‌شریف درباره آمار چاپ و نشر قرآن در تیر ماه 93 گفت: امسال 868 جزء از جزءهای قرآن توسط کارشناسان این سازمان دارالقرآن الکریم تصحیح شده و سپس مجوز چاپ و نشر آنها از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده است.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای چاپ قرآن در ماه گذشته افزود: در این مدت 20 مجوز چاپ قرآن با شمارگان 210 هزار نسخه صادر شده که از این تعداد 4 فقره جزئی و 16 فقره نیز کلی بوده است که شمارگان آنها به ترتیب 115 هزار نسخه و 95 هزار نسخه را شامل می‌شود.

حاجی‌شریف ادامه داد: تعداد مجوزهای نشر در تیر ماه امسال 18 فقره بوده و این مجوز برای 90 هزار نسخه قرآن صادر شده است. همچنین از این تعداد چهار مجوز جزئی و 14 مجوز نیز کلی بوده و به ترتیب شمارگان 20 هزار و 70 هزار و 900 نسخه را در برمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: تعداد مجوز چاپ صادر شده در سال گذشته 252 هزار و 600 نسخه بوده که در مقایسه با سال جاری نشان‌دهنده کاهش 40 هزار نسخه‌ای است و تعداد مجوزهای نشر نیز 219 هزار و 500 نسخه را شامل می‌شود که در مقایسه با آمار امسال از کاهش نشر حکایت دارد.

حاجی‌شریف با بیان اینکه از اول سال جاری تا کنون قرآن با ویژگی‌های خاص به چاپ نرسیده است، بیان کرد: بیشتر قرآن‌های چاپ شده با خط عثمان طه است و غیر از آن یک قرآن چاپ سازمان دارالقرآن بود که به صورت رسم‌المصحف به چاپ رسیده و حدود 20 هزار نسخه است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: چاپ قرآن به صورت رسم‌المصحف توسط سازمان دارالقرآن که در این زمینه تجربه کافی دارد، حدود دو سال زمان برده است، در حالی که اگر این قرآن توسط ناشران دیگری چاپ شود، بیش از این زمان را نیاز دارند؛ از این رو سازمان در این راستا پیشقدم شده است تا ناشران دیگری نیز در این زمینه اقدام کنند.

کد خبر 267604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha