همشهری‌آنلاین: داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاء‌الدین خرمشاهی در ادامه سلسله برنامه‌های شرح و تفسیر شعر حافظ در شهر کتاب درباره ذهن و زبان حافظ سخن می‌گویند.

به گزارش روابط عمومی شهر کتاب شعر حافظ بر خلاف سروده‌‌های شاعران دیگر، یک رویه و یک سویه نیست و در یک یا چند دایره‌ی محدود سیر نمی‌کند.

شعر حافظ مخاطب بسیار گسترده‌ای دارد و صاحبان آرا و عقاید گوناگون را در برمی‌گیرد، و هر کس در هر مقام و منزلتی از فکر و دانش و ذوق و سلیقه که باشد، به نوعی به فراخور احوال و تجربه‌های خود از آن بهره می‌برد.

شعر حافظ در ذهن و زبان افراد مختلف، تاثیرهای متفاوت گذاشته است و فیلسوف، هنرمند، نویسنده، پژوهشگر هر کدام به نوعی با شعر حافظ روبه‌رو می‌شوند.

در آ‌ستانه‌ روز بزرگداشت حافظ و در ادامه‌ برنامه‌ یکساله‌ درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ که روزهای چهارشنبه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود، چهارشنبه ۱۶ مهر، ساعت ۱۶:۳۰ شهر کتاب میزبان داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی است که در باب حافظ و تاثیری که حافظ در ذهن و زبان آنان گذاشته است، سخن بگویند و این‌که چرا حافظ بدین جایگاه در ادب فارسی و ادب جهانی رسیده است و در غزلیاتش بخش بزرگی از حیات روحی و اخلاقی مردم ایران سرزمین را بازتاب داده است.

علاقه‌مندان می‌‌توانند برای حضور در این برنامه به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

کد خبر 273993

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha