همشهری آنلاین: حاج «جواد چناری» پدر شهیدان «محمدمحسن» و «محمودرضا» روز یکشنبه در کاشان به دیدار حق شتافت.

حاج جواد چناری

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حاج جواد چناری به علت کهولت سن در 84 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پاسدار شهید «محمدمحسن چناری» متولد 1337 از فرزندان این پدر فداکار بود که در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد در سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین جهادگر شهید «محمود رضا چناری» دیگر فرزند این پدر در سن 22 سالگی در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر در اردیبهشت سال 61 به شهادت رسید.

«احمدرضا چناری» برادر این شهدا گفت: محمدمحسن با وجودی که در عملیاتی در مریوان مجروح شده بود با مجروحیت برای دفاع از اسلام و کشور به جبهه عازم شد و به معبود حق شتاقت.

وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محمودرضا نیز که در دوران انقلاب و در جریان مبارزه با رژیم ستم شاهی طاغوت توسط کماندوها به درجه جانبازی نائل شده بود در پی ندای لبیک حضرت امام خمینی (ره)، به سوی جبهه ها شتافت.

به گفته وی «محمودرضا» همگام با «محمد محسن» و دیگر رزمندگان اسلام از اوایل جنگ تحمیلی همواره در جبهه های نور علیه ظلمت حضور داشت و برای دفاع از قرآن، اسلام و امام سر از پا نمی شناخت.

وی تصریح کرد: محمودرضا در نبرد با بعثی های عراقی از ناحیه چشم مجروح شده بود، اما این مجروحیت و جانبازی مانع از ادامه راه او برای دفاع از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و اسلام نشد و برای چندمین بار عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

چناری با بیان اینکه محمدمحسن در عملیات بیت المقدس شهید و خبر شهادت وی را اعلام کردند، یادآور شد: محمودرضا نیز در این عملیات مجروح شد که پس از 25 روز به علت شدت مجروحیت به خیل شهیدان پیوست.

پیکر مطهر ابوالشهید چناری عصر امروز از مقابل ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان به طرف (دارالسلام) گلزار شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده می شود.

شهرستان کاشان بیش از یکهزار و 700 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 273965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha