لی ک چیانگ در دهمین نشست سران آسیایی-اروپایی در شهر میلان ، ایتالیا شرکت می‌کند.

دولت چین اعلام کرد لي ك چيانگ،نخست‌وزیر این کشور بعد از سفری دوره‌ای به چندکشور اروپایی، در این نشست شرکت خواهد کرد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا ،این سفر نخست وزیر چین از 17 تا 24 مهر طول خواهد کشید و با دیدار از آلمان و امضای حدود 30 قرارداد در زمینه‌های مالی، انرژی و خط آهن سریع‌السیر با روسیه همراه خواهد بود.

سفر نخست وزیر چین در شرایطی انجام مي‌شودکه در هنگ کنگ، از مستعمرات پيشين انگلیس که در سال 1997 به پکن واگذار شد، اعتراضاتی در جریان است و در ارتباط با بحران اوکراین، روسیه به مداخله نظامی در این کشور متهم است.

 

در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا مجازات‌هایی را علیه مسکو اتخاذ کرده ‌اند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به طرف چین متمایل شده و در ماه مه قراردادی برای تامین گاز مورد نیاز چین بالغ بر 400 میلیارد دلار امضا کرده و وعده داده است مبادلات تجاری میان دو کشور تا سال 2020 به دو برابر افزایش یابد.

سفیر چین در آلمان این هفته اعلام کرد چین آماده است از همه فرصت‌های تجاری با روسیه به علت تنش با غرب استفاده کند.

روابط اقتصادی و دیپلماتیکی که پکن و مسکو را به هم پیوند می‌دهد، باعث شده‌است چین در بحران اوکراین رویکردی خوددارانه اتخاذ کند و از دعوت به حل مسالمت‌آمیز بحران فراتر نرود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن به نقل از خبرگزاری شین هوا، نخست وزیر چین با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیدار خواهد کرد و در این دیدار چند توافق‌نامه میان‌دولتی امضا خواهد شد.

کد خبر 273902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha