سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات کاروان دریک ابتکار جالب؛ کوچکترین مثنوی را در شش جلد جیبی کوچک به بازار کتاب عرضه کرده است

به گزارش همشهری آنلاین این مثنوی بر اساس نسخه‌ای فراهم آمده و حروفچینی شده است که نیکلسن ، مستشرق نامدار انگلیسی، آن را تصحیح کرده است.

طراحی جلد زیبا، استفاده از کاغذ چشم نواز و نیز بهره‌گیری از اعراب گذاری برای متن‌ها ی عربی اشعار و قابلیت حمل آسان از جمله ویژگی های این مثنوی است که شش مجلد آن به قیمت 7200 تومان عرضه می‌شود.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که پیش از این انتشارات توس مثنوی را در قطع جیبی انتشار داده بود، اما تفاوت آن چاپ که اکنون تقریبا نایاب است، با چاپ انتشارات کاروان دراین است که این قطع بسیار کم حجم تر و البته آسان‌خوان‌تر حروفچینی شده است. این اثر به خصوص برای دانشجویان ونیز دانش آموزان مفید و موثر است ، چرا که هم قیمت مناسبی دارد و هم این که بسیار آسان حمل می‌شود.

انتشارات هرمس هم چندسال قبل در مجموعه ادبیات کهن خود، تمامی مثنوی را با کشف الابیات در یک جلد پالتویی با کاغذ بسیار نازک انتشار داده بود.

درچند سال اخیر مثنوی معنوی با تصحیح و اعراب گذاری عبدالکریم سروش، بر اساس نسخه قونیه، و نیز قوام الدین‌خرمشاهی و دکتر توفیق سبحانی (این دو نیز بر اساس نسخه قونیه) به بازار کتاب عرضه شده بود.

کد خبر 27382

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز