همشهری آنلاین: کار فیلمبرداری "هامون و دریا" تازه‌ترین فیلم در دست ساخت ابراهیم فروزش به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروزش به همراه گروه تهیه کننده این فیلم از 31 اردیبهشت امسال کار فیلمبرداری این اثر را در نیاسر کاشان آغاز کردند و پس از آن به روستای تیمنک در تربت جام رفتند و اکنون نیز نزدیک به 80 درصد از مراحل فیلمبرداری در همین روستا به پایان رسیده است.

فیلم "هامون و دریا"‌ چهارمین ساخته بلند سینمایی ابراهیم فروزش کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران پس از فیلم‌های کلید، خمره، مرد کوچک و بچه‌های نفت است که فروزش فیلمنامه آن را بر اساس کتابی به همین نام اثر عباس جهانگیریان نوشته است.

به گفته محمدرضا کریمی‌صارمی مدیر امور سینمایی کانون این فیلم به دلیل مکان‌های فیلمبرداری و نوع قصه شاید یکی از سخت‌ترین و پر زحمت‌ترین فیلم‌هایی باشد که در این گونة سینمایی ساخته شده است.

وی توضیح داد فیلمبرداری در گرمای شدید کویر ایران و طوفان‌های شن و خطر موجودات گزنده همچون مار و عقرب از مشکلاتی بودند که گروه با آن در این دو ماه دست و پنجه نرم کرد ولی در عین حال کار فیلمبرداری از پیشرفت خوبی برخوردار شد تا تصاویری بکر و دلنشین از یک داستان خوب در سینمای ایران به ثبت برسد.

هامون و دریا داستان هامون نوجوانی است که به همراه مادر بزرگش در روستایی زندگی می‌کند و بین او و دختر عمویش دریا عشقی فرازمینی جاری است.

هامون نوازنده دوتار است و دریا دختری قالیباف که با مادر و برادرش طوفان در همان روستا هر روز به صدای دل‌انگیز دوتار هامون که استادانه نواخته می‌شود گوش فرا می‌دهد تا این که بیماری دریا و تهیه دارو برای او هامون، طوفان و تعدادی از بچه‌های روستا را در مسیری قرار می‌دهد که پر از معابر و گذرگاه‌های پر خطر است تا عشق واقعی دو دلباخته معنا پیدا کند.

بر اساس این گزارش در فیلم هامون و دریا به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر محمد طلوع مدیر تولید و محمدرضا کریمی‌صارمی مجری طرح عواملی مانند تورج اصلانی به عنوان مدیر فیلمبرداری، پیام سوری طراح صحنه و لباس، آفرین صادقی طراح چهره‌پردازی، محمدصالح کرمانی صدابردار سر صحنه، محسن روزبهانی مسؤول جلوه‌های ویژه، برزو نیک‌نژاد دستیار اول و برنامه‌ریز، پیمان رجبی دستیار دوم، علی رفیع‌پور عکاس، یلدا مقری‌ منشی صحنه، رضا عسگرخانی دستیار صحنه و امیر جغتایی، مهران امیریان، امیرحسین صدقی‌راد، سعید شیرزادی و علی شفیعی به عنوان دستیاران فیلمبرداری، ابراهیم فروزش را در ساخت این اثر یاری می‌دهند ضمن این که در این فیلم بازیگرانی بومی و محلی به ایفای نقش می‌پردازند.

 گفتنی است بر اساس پیش‌بینی گروه به احتمال زیاد کار فیلمبرداری تا اواسط مرداد به پایان خواهد رسید.

گزارش تصویری از فیلم هامون و دریا که توسط علی رفیع پور در نیاسر کاشان گرفته شده  را اینجا ببینید.

کد خبر 27360

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز