۲ سارق سابقه دار که پیش از این به اتهام ده‌ها فقره کیف‌قاپی دستگیر شده بودند بعد از آنکه با وثیقه از زندان آزاد شدند تصمیم گرفتند با موبایل قاپی رضایت شاکیان قبلی‌شان را به‌دست بیاورند اما بعد از ۱۲۰فقره سرقت دستگیر شدند.

سرقت

چندي قبل به‌دنبال وقوع ده‌ها فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهر، مأموران پايگاه سوم پليس آگاهي براي شناسايي سارقان به تكاپو افتادند. بيشتر مالباختگان زنان جوان بودند كه هنگام صحبت با تلفن همراه، سارقان به طرف آنها يورش برده و گوشي‌شان را از دست‌شان قاپيده بودند. بيشتر آنها در شكوائيه‌شان اعلام كردند سارقان 2پسر جوان سوار بر يك دستگاه موتورسيكلت آبي رنگ بودند. يكي از شاكيان كه زني جوان بود گفت: چند روز قبل از خانه‌ام در خيابان خرمشهر خارج شده بودم كه ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت آبي رنگ با 2سرنشين وارد كوچه شد. درحالي‌كه مشغول صحبت با تلفن همراه بودم يكي از موتورسواران گوشي‌ام را قاپيد و فرار كردند.

در جريان تحقيقات پليس معلوم شد جواني 22ساله به نام علي كه چندي قبل به اتهام كيف قاپي و زورگيري بازداشت شده بود اخيرا با سپردن وثيقه از زندان آزاد شده و ممكن است او پشت پرده سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه باشد. اين در حالي بود كه تصاوير به‌دست آمده از صحنه برخي از سرقت‌ها جواني را كه چهره‌اش شبيه به علي بود نشان مي‌داد. در جريان تحقيقات پليسي مأموران در ميدان 7تير علي و همدستش را مشاهده كردند و به آنها دستور ايست دادند اما آنها بي‌توجه به اين دستور تلاش كردند فرار كنند. 2مظنون وقتي خود را در تنگنا ديدند با شمشير مردم را تهديد كردند و سرانجام مأموران هر دو نفرشان را از ناحيه پا هدف گلوله قرار دادند و دستگير كردند. علي و همدستش به نام حسين در جريان بازجويي‌هاي فني به 120فقره گوشي قاپي اعتراف كردند.

علي در اعترافاتش گفت: مدتي قبل به اتهام كيف قاپي دستگير شدم و به زندان افتادم اما چون مي‌خواستم رضايت شاكيانم را جلب كنم با وثيقه از زندان بيرون آمدم و سرقت‌هاي جديد را با حسين انجام دادم تا با پولي كه به‌دست مي‌آورم از شاكيان قبلي‌ام رضايت بگيرم اما دستگير شدم.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام جزئيات اين خبر گفت: از آنجا كه در ده‌ها فقره زورگيري، كيف قاپي و موبابل قاپي دست دارند و ده‌ها نفر از شاكيان آنها را شناسايي كرده‌اند بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش آنها را صادر كرد. به همين دليل از افرادي كه از اين دو متهم شكايتي دارند دعوت مي‌شود براي شناسايي آنها و طرح شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان خرمشهر - ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

  • گفت‌وگو با متهم

علي كه تاكنون به 120فقره سرقت گوشي تلفن همراه اعتراف كرده است در گفت‌وگوي اختصاصي با همشهري جزئيات بيشتري از سرقت‌هايش را بازگو كرد.

  • خودت را معرفي كن و از وضعيت زندگي ات بگو.

علي، 22ساله هستم. ديپلم رياضي دارم و متاهل هستم.

  • چطور شد كه تصميم گرفتي دست به سرقت بزني ؟

اشتباه كردم. مدتي قبل با بچه‌هاي محله مان سرقت را شروع كرديم و من در همه سرقت‌ها موتورسوار بودم. آن زمان سرقت‌هاي زيادي را مرتكب شديم اما سرانجام پليس همه مان را دستگير كرد و من زنداني شدم.

  • چطور از زندان آزاد شدي ؟

پدرم برايم وثيقه گذاشت و مرخصي گرفتم. مي‌خواستم رضايت شاكيانم را بگيرم اما پولي نداشتم. به همين دليل تصميم گرفتم گوشي تلفن همراه سرقت كنم تا با فروش آنها رضايت شاكيانم را بگيرم.

  • درباره سرقت هايت صحبت كن.

من و حسين صبح‌ها در خيابان‌هاي بالاي شهر پرسه مي‌زديم و گوشي زنان جوان را مي‌قاپيديم و آنها را مي‌فروختيم و براي هر گوشي100هزار تومان گيرمان مي‌آمد. در مجموع حدود 8ميليون تومان پول به‌دست آورديم.

  • در حرف هايت گفتي متاهلي. وقتي به‌خواستگاري رفتي از تو درباره شغلت چيزي نپرسيدند؟

گفتم شغلم آزاد است. آنها هم زياد تحقيق نكردند و عقد كرديم. قرار بود به‌زودي جشن عروسي بگيريم كه اين اتفاق افتاد.

  • حالا فكر مي‌كني وقتي از زندان بيرون بيايي زندگي ات چه شرايطي پيدا مي‌كند؟

زندگي‌ام از هم پاشيده و نمي‌دانم چه مي‌شود.

 

کد خبر 273471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha