یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

اعضای باند تبهکاری که به زور وارد خانه شهروندان می‌شدند و با تهدید آنها به مرگ، اموال‌شان را سرقت می‌کردند در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

متهمان

چندي قبل به مأموران كلانتري 120سيدخندان خبر رسيد 3مرد با تهديد چاقو وارد خانه‌اي شده و جواهرات زن صاحبخانه را سرقت كرده‌اند. سرقت زماني رخ داده بود كه به‌جز اين زن هيچ‌كس در خانه حضور نداشت و سارقان با تهديد، او را وادار به سكوت و در يكي از اتاق‌ها حبس كردند. ساعتي بعد از فرار سارقان شوهر اين زن سررسيده و با ديدن وضعيت همسرش از پليس كمك خواست.

با ثبت اظهارات اوليه شاكي رسيدگي به اين سرقت به افسران پايگاه چهارم پليس آگاهي محول شد. زن جوان در تحقيقات گفت: در حال تماشاي تلويزيون بودم كه ناگهان صداي شكسته شدن در خانه را شنيدم. 3مرد قوي هيكل درحالي‌كه چاقو در دست داشتند وارد شدند و شروع به تهديدم كردند.

آنها گفتند اگر صدايم بلند شود من را مي‌كشند. سارقان به‌صورتم افشانه اشك آور زدند و بعد از سرقت طلا و جواهراتم من را داخل يكي از اتاق‌ها انداختند تا اينكه چند دقيقه بعد همسرم به خانه برگشت و من را آزاد كرد. از آنجا كه در نزديكي اين خانه دوربين مداربسته نصب شده بود كارآگاهان با استفاده از تصاوير ضبط شده خودروي سارقان را كه يك دستگاه پرايد سفيد رنگ بود شناسايي كردند.

در همين حال تحقيقات نشان مي‌داد يكي از سارقان سابقه‌دار به نام علي كه از سوي پليس آگاهي تحت تعقيب قرار دارد سركرده باند سارقان است و همراه 5نفر ديگر به نام‌هاي مرتضي، مجيد، كريم، علي و حميد كه همگي ساكن اسلامشهر و رباط‌كريم هستند نقشه اين سرقت را عملي كرده است.

به اين ترتيب با شناسايي مخفيگاه متهمان همه آنها در عملياتي ضربتي دستگير شدند. متهمان در جريان بازجويي‌ها به ده‌ها فقره سرقت منزل در مناطق پاسداران، وليعصر، كردستان و همچنين سرقت‌هاي مشابه در شهرهاي ساري، بابل و شاهرود اعتراف كردند. اين همه اتهامات اعضاي اين باند مخوف نبود چرا كه آنها ده‌ها فقره زورگيري، كيف قاپي، گردنبند قاپي و سرقت‌هاي به‌عنف خانه‌ها در اسلامشهر و رباط كريم را نيز برعهده گرفتند و مدعي شدند اين سرقت‌ها را در روز انجام مي‌دادند و شب‌ها براي ادامه سرقت‌هاي‌شان به مناطق شمالي تهران مي‌آمدند.

سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام جزئيات اين پرونده از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان خبر داد و از افرادي كه از اعضاي اين باند شكايت دارند دعوت كرد به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 272631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha