مرد جوان پس از سرقت از خانه دوست قدیمی‌اش با همدستی همسرش شروع به کلاهبرداری در شهرهای مختلف کرد.

متهم

نخستين برگ از اين پرونده اوايل مرداد امسال ورق خورد. در آن زمان مردي با كلانتري 103گاندي تماس گرفت و از سرقت خودرو، مدارك و پول‌هاي نقدش از خانه‌شان خبر داد. او به پليس گفت: شب قبل دوست 10ساله‌ام به نام امير در خانه ما مهمان بود. حدود ساعت 12شب بود كه هر‌دو خوابيديم اما صبح كه بيدار شدم از امير خبري نبود. همان موقع بود كه متوجه شدم همه پول‌هايم، مداركم، خودروي پژو‌206و كارت عابربانكم سرقت شده است. در ميان لوازم مسروقه 2انگشتر برليان هم بود كه چندين ميليون تومان ارزش داشت. با شكايت اين مرد تحقيقات براي دستگيري سارق ميليوني شروع شد. مأموران راهي محل سكونت او در غرب تهران شدند اما امير و همسرش به نام ناهيد آنجا را ترك كرده بودند.

در ادامه تحقيقات مشخص شد كه امير و ناهيد با استفاده از مدارك مالباخته، خودروي پژو 206او را به مبلغ 30ميليون تومان فروخته‌اند. فردي كه اين خودرو را خريداري كرده بود در تحقيقات گفت: از طريق آگهي روزنامه با زني آشنا شدم كه قصد فروش خودروي پژو‌206را داشت. وقتي با او تماس گرفتم و شرايط را پرسيدم، تصميم به خريد ماشين گرفتم و براي همين آدرسي كه وي گفته بود رفتم. ساعتي بعد به مقابل يك مجتمع مسكوني در شهرزيبا رسيدم. زن جوان مقابل مجتمع ايستاده بود. پس از توافق بر سر قيمت، براي اينكه مطمئن شوم وي در همان مجتمع زندگي مي‌كند از او يك ليوان آب خواستم. وي نيز وارد مجتمع شد و دقايقي بعد با پارچ آب برگشت. من كه اعتمادم جلب شده بود، 30ميليون تومان پول نقد پرداخت كردم و ماشين را تحويل گرفتم و قرار شد روز بعد براي انتقال سند به محضر برويم و همانجا بقيه پول را پرداخت كنم. اما پس از آن ديگر از اين زن خبر نشد و هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتم، خاموش بود.

ماموران در ادامه تحقيقات متوجه شدند فردي كه ماشين را به اين مرد فروخته بود، ناهيد است. اين زن با حضور در مقابل مجتمع مسكوني مدعي شده بود كه در آنجا زندگي مي‌كند و وقتي خريدار درخواست يك ليوان آب كرده بود، به يكي از طبقات رفته و مدعي شده بود كه از اقوام همسايه طبقه بالاست اما آنها در خانه نيستند. او با ادعاي اينكه تشنه است درخواست يك ليوان آب كرده و آن را به خريدار داده و از اين طريق اعتمادش را جلب كرده بود.

كارآگاهان كه خود را در برابر زوجي تبهكار مي‌ديدند، جست‌وجو براي دستگيري آنها را ادامه دادند. مدتي بعد مشخص شد كه اين زوج با استفاده از چك‌هاي بلامحل اقدام به كلاهبرداري در شهرهاي مختلف نيز كرده‌اند. آنها در يكي از اين كلاهبرداري‌ها راهي شمال كشور شده و با استفاده از چك بلامحل اقدام به خريد يك خودروي پرايد كرده بودند. با اين اطلاعات مشخصات خودروي پرايد به پليس سراسر كشور اعلام شد و در نهايت زوج تبهكار درحالي‌كه سوار خودروي پرايد بودند از سوي پليس بندرعباس در اين شهر دستگير شدند.

سرهنگ جان‌پرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با انتقال متهمان به تهران آنها به سرقت و كلاهبرداري اعتراف كردند و تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 273850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha