چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر سابق انگلیس مذاکراتش را در چارچوب گروه موسوم به گروه چهارجانبه خاورمیانه در ملاقات با سران فلسطینی و صهیونیست پیش می‌برد.

شبکه خبری دویچه وله از تل‌آویو گزارش داد، تونی بلر در بیت‌المقدس با شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی و ایهود اولمرت، نخست وزیر و همچنین در رام الله واقع در کرانه باختری با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکره می‌کند.
بلر در سمت جدید خود به عنوان فرستاده برای خاورمیانه در چهارچوب گروه چهارجانبه بیش از این به اردن سفر کرده بود.
وظیفه وی از جانب سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا این است که از بازسازی نهادهای فلسطینی حمایت کند.
اختیارات بلر برای کمک به محمود عباس برای اصلاح نهادهای فلسطینی و در واقع پیشبرد فرایند صلح محدود است.
نخست وزیر سابق انگلیس عصر دوشنبه با عبدالله الخطیب، وزیر خارجه اردن در امان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گفته منابع دیپلماتیک در امان، بلر در این دیدار درباره ‌راه‌های اجرایی کردن روند صلح در خاورمیانه گفت‌وگو کرد. همچنین دو طرف درباره  سفر وزیران خارجه اردن و مصر به تل آویو که قرار است روز چهارشنبه این هفته صورت گیرد نیز بحث کردند.
بلر پس از گفتگو با خطیب، گفت‌وگوهایش را مثبت و سازنده خواند.
متیو دویل، سخنگوی بلر پس از نشست یک ساعته بلر و وزیر خارجه اردن گفت بلر از تعهد اردن برای همکاری نزدیک به منظور احیای روند صلح خاورمیانه قدردانی کرد.
بلر پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی بلافاصله با تزیپی لیونی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. لیونی دراین دیدار گفت: اسراییل اهمیت زیادی برای ماموریت بلر قائل است. ما باید از این فرصت حیاتی استفاده کنیم تا به یک پیشرفت قابل توجه دست یابیم. ملاقات بلر و لیونی بیش از یک ساعت به طول انجامید.
کد خبر 27328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز