همشهری آنلاین: معاون امور بودجه آموزشی و پژوهشی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش عالی در سال ۹۴ براساس سرانه دانشجویی تخصیص می یابد .

پول

به گزارش مهر، الهیار با اشاره به بودجه آموزش عال در سال 94 گفت: در سال 93 نیز قسمتی از بودجه آموزش عالی سرانه‌ای بود، ماهیت بودجه دانشگاه‌ها به صورتی است که نمی‌تواند سرانه‌ای نباشد.

وی ادامه داد: اما سرانه مدل‌های مختلفی دارد یک مدل که همه دانشگاه‌ها بر روی آن اجماع داشته باشند و مور قبول همه آنها باشد برای بودجه آموزش عالی در سال 94 اعمال خواهد شد.

معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش عالی در سال جاری 4 هزار و 100 میلیاردتومان لحاظ شده است که طی 6 ماه اول 57 الی 58 درصد آن تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: بودجه آموزش عالی در سال 94 هم هنوز ابلاغ نشده است براساس سیاست‌های موجود آن را تنظیم کرده و تا یک‌ماه آینده سقف بودجه مشخص خواهد شد.

درخواست از هیات امنا دانشگاه‌ها

الهیار از هیات‌های امنا دانشگاه‌ها خواست مواردی را که وضع می‌کنند و بار مالی دارد را قبل از اینکه لایحه بودجه تنظیم و نهایی شود ارایه کنند تا ما نیز بتوانیم برای این موارد پیش‌بینی یک‌ساله داشته و آن را در بودجه دانشگاه لحاظ کنیم.

وی در مورد مبلغ کسری بودجه آموزش عالی در سال جاری گفت: آن مساله درحال بررسی است و رقم قطعی و مشخصی نداریم.

رفاه دانشجویی نیازمند سیاست‌های اصلاحی

الهیار در بودجه‌ای که به تغذیه دانشجویان اختصاص داده می‌شود نیز گفت: قسمتی از بودجه به این بخش اختصاص داده می‌شود که باید اصلاح شود البته به یک‌باره نمی‌توانیم همه موارد را بهم بریزیم اما قسمت رفاه دانشجویی نیازمند سیاست‌های اصلاحی است و خود دانشگاه‌ها می‌توانند پیشنهاد لازم را ارایه کنند که ما بتوانیم قانون پیشنهاد کنیم که هم به نفع دانشگاه و دانشجو باشد و روی اعتبارت دولت نیز فشار نیاورد.

کد خبر 273182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha