همشهری آنلاین: معاون امور بودجه آموزشی و پژوهشی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش عالی در سال ۹۴ براساس سرانه دانشجویی تخصیص می یابد .

پول

به گزارش مهر، الهیار با اشاره به بودجه آموزش عال در سال 94 گفت: در سال 93 نیز قسمتی از بودجه آموزش عالی سرانه‌ای بود، ماهیت بودجه دانشگاه‌ها به صورتی است که نمی‌تواند سرانه‌ای نباشد.

وی ادامه داد: اما سرانه مدل‌های مختلفی دارد یک مدل که همه دانشگاه‌ها بر روی آن اجماع داشته باشند و مور قبول همه آنها باشد برای بودجه آموزش عالی در سال 94 اعمال خواهد شد.

معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش عالی در سال جاری 4 هزار و 100 میلیاردتومان لحاظ شده است که طی 6 ماه اول 57 الی 58 درصد آن تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: بودجه آموزش عالی در سال 94 هم هنوز ابلاغ نشده است براساس سیاست‌های موجود آن را تنظیم کرده و تا یک‌ماه آینده سقف بودجه مشخص خواهد شد.

درخواست از هیات امنا دانشگاه‌ها

الهیار از هیات‌های امنا دانشگاه‌ها خواست مواردی را که وضع می‌کنند و بار مالی دارد را قبل از اینکه لایحه بودجه تنظیم و نهایی شود ارایه کنند تا ما نیز بتوانیم برای این موارد پیش‌بینی یک‌ساله داشته و آن را در بودجه دانشگاه لحاظ کنیم.

وی در مورد مبلغ کسری بودجه آموزش عالی در سال جاری گفت: آن مساله درحال بررسی است و رقم قطعی و مشخصی نداریم.

رفاه دانشجویی نیازمند سیاست‌های اصلاحی

الهیار در بودجه‌ای که به تغذیه دانشجویان اختصاص داده می‌شود نیز گفت: قسمتی از بودجه به این بخش اختصاص داده می‌شود که باید اصلاح شود البته به یک‌باره نمی‌توانیم همه موارد را بهم بریزیم اما قسمت رفاه دانشجویی نیازمند سیاست‌های اصلاحی است و خود دانشگاه‌ها می‌توانند پیشنهاد لازم را ارایه کنند که ما بتوانیم قانون پیشنهاد کنیم که هم به نفع دانشگاه و دانشجو باشد و روی اعتبارت دولت نیز فشار نیاورد.

کد خبر 273182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha